کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پرورش جلبک کاهنده چربی خون در منزل ممکن شد

17 مهر 1400 ساعت 13:20


گروه علمی: اسپیرولینا خواص انتی اکسیدان زیادی دارد، به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند و کلسترول خون را پایین می‌آورد. تا به امروز این محصول در قالب انواع پودر در دسترس بوده، اما شرکت انگلیسی کانوپی امکان پرورش و رشد جلبک مذکور را در منزل به وجود آورده است.نوع زنده و تازه این جلبک دارای خواص تغذیه‌ای بسیار بیشتری در مقایسه با پودر خشک شده است. این شرکت می‌افزاید که جلبک‌های تازه طعم نامطبوع اسپیرولینای پودری را ندارند و مصرف کنندگان نگران پرورش این جلبک‌ها در استخرهای آلوده نیز نخواهند بود.
 

این سیستم متشکل از دومحفظه قابل شستشو است که بر روی یک میز نصب می‌شوند و ۱۴ قرص حاوی مواد مغذی برای کمک به رشد جلبک‌های مذکور نیز عرضه می‌شود. با قراردادن جلبک‌ها در این محفظه‌ها و افزودن آب به آنها و استفاده تدریجی از قرص‌ها رشد آنها آغاز می‌شود و پس از پنج روز جلبک‌ها آماده مصرف خواهند بود.
اگر کاربر برداشت جلبک‌ها را فرموش کند، حسگر این سیستم تشخیص می‌دهد که تراکم جلبک در آب به حد کافی رسیده است و از طریق یک برنامه تلفن همراه، اعلانی را ارسال می‌کند.

سپس یک پمپ هوای یکپارچه، برای خروج جلبک‌ها از محفظه‌ها مورد استفاده قرار گرفته و عصاره اسپیرولینا را از بقیه آب جدا می‌کند. این کنسانتره یک وعده ۵ گرمی را تشکیل می‌دهد که می‌توان آن را با آب یا غذا مخلوط و سپس استفاده کرد. البته مقداری اسپیرولینا باید کنار گذاشته شود تا برای پرورش مجدد این جلبک به کار گرفته شود. قیمت این محصول ۳۴۰ دلار است.


کد مطلب: 298590

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/298590/پرورش-جلبک-کاهنده-چربی-خون-منزل-ممکن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir