به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۷ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۲۹۸۵۹۸

شبیه سازی عمیق مغز برای مقابله با پارکینسون

شبیه سازی عمیق مغز برای مقابله با پارکینسون
گروه علمی: جراحان مغز از سال‌ها قبل به دنبال شناسایی زودهنگام بیماری پارکینسون برای مقابله با آن هستند و شبیه سازی عمیق فرایندهای مغز به این امر کمک می‌کند. برای شبیه سازی عمیق فرایندهای مغز جریان الکتریکی ملایم به بخش‌هایی از آن منتقل می‌شود تا نشانه‌های کاهش علائم حرکتی در مغز شناسایی شوند.
 
محققان برای ارتقای این فناوری و شناسایی سریع‌تر شکل‌گیری پارکینسون در مغز، سلول‌های خاصی را هدف قرار داده‌اند که به نظر می‌رسد اثرات درمان آنها جدی تر بوده و موجب کند شدن روند رشد پارکینسون می‌شود.در این روش از طریق جراحی سیم‌های بسیار باریکی به بخش‌هایی از مغز متصل می‌شوند و پالس های الکتریکی ملایم را به قسمت‌هایی از مغز که مسئول مدیریت حرکت‌ها هستند، منتقل می‌کنند. این روش درمانی که از سال ۱۹۹۷ ابداع شده باعث افزایش سطح دوپامین مغز شده و سرعت پیشرفت بیماری پارکینسون را کند می‌کند.

روش مذکور باید به طور مداوم مورد استفاده قرار بگیرد تا جلوی رشد بیماری پارکینسون را بگیرد.محققان دانشگاه کارنگی ملون برای ارتقای این روش مجموعه خاصی از سلول‌های عصبی را به نام globus pallidus با انفجارهای کوچک تحریک الکتریکی کردند و بر مبنای آزمایش‌های انجام شده بدین شیوه بر روی موش‌ها معتقدند روش یادشده چهار برابر روش‌های مشابه قبلی کارایی دارد. بازه زمانی اجرای این روش درمانی ۱۲ ماه است.
برچسب ها: پارکینسون
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها