به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۷ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۲۹۸۶۰۱

مرگ یکی از ربایندگان لبنانی هواپیمای آمریکایی

مرگ یکی از ربایندگان لبنانی هواپیمای آمریکایی
گروه بین الملل:خبرگزاری فرانسه از مرگ یکی از متهمان ربودن یک هواپیمای مسافربری آمریکایی در سال ۱۹۸۵در اثر سرطان خبر داد.
علی عطوی در ۳۶ سال گذشته به خاطر ربودن هواپیمای بویینگ ۷۲۷ شرکت تی دبلیو ای و کشتن یک سرباز نیروی دریایی آمریکا در این هواپیماربایی تحت تعقیب پلیس فدرال ایالات متحده بوده است. یکی از بستگان  عطوی بدون بیان جزییات، مرگ او را به خاطر ابتلا به سرطان اعلام کرده است. عطوی از اعضای حزب الله لبنان بود و این گروه اعلام کرده است که  برای او در بیروت مراسم فاتحه خوانی گرفته است.علی عطوی و سه همدستش در ۱۴ ژوئن ۱۹۸۵ به ربودن پرواز شماره ۸۴۷ شرکت تی دبیلیو ای که از قاهره در مصر عازم سان دیه گو در آمریکا بود، اقدام کردند.
این هواپیما قرار بود در طول سفر در آتن، رم، بوستون و لس آنجلس توقف کند و عملیات هواپیماربایی پس از برخواستن هواپیما از آتن صورت گرفت.چهار مرد لبنانی هواپیمای شرکت تی دبلیو ای و سرنشینانش را ۱۷ روز در اختیار گرفتند و خواستار آزادی ۷۰۰ شیعه لبنانی زندانی در اسراییل شدند..
در این مدت این هواپیما بین فرودگاه های بیروت و الجزیره در تردد بود.این هواپیما سه بار به بیروت پرواز کرد و هواپیماربایان در نخستین توقف خود در این شهر، رابرت استتم، غواص نیروی دریایی آمریکا را پس از ضرب و شتم با شلیک گلوله به سر کشتند و از هواپیما بیرون انداختند.
اف بی آی برای دستگیری علی عطوی ۵ میلیون دلار جایزه تعیین کرده بود.

 
برچسب ها: لبنان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها