به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۲۹۸۷۳۳

افزایش ابتلا به ویروس کرونا در ۲ مرکز بهزیستی

افزایش ابتلا به ویروس کرونا در ۲ مرکز بهزیستی
گروه جامعه: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از رایزنی برای تزریق دز سوم واکسن کرونا به معلولان و سالمندان مقیم در مراکز شبانه‌روزی با وزارت بهداشت خبر داد.به گزارش ایسنا، محمد نفریه، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۵۰ هزار سالمند، افراد دارای معلولیت جسمی و معلول روانی مزمن در مراکز بهزیستی بستری هستند، گفت: حدود ۶ ماه از دریافت واکسن افراد مقیم در مراکز گذشته است و اکنون بهزیستی در حال رایزنی برای واکسیناسیون دز سوم افراد مقیم در مراکز شبانه روزی بهزیستی به ویژه سالمندان و معلولان روانی مزمن که جزو گروه‌های پر ریسک محسوب می‌شوند، است.

وی با بیان اینکه در حدود دو مرکز آلودگی دیده شده است، افزود: اگرچه میزان مرگ و میر کم است، اما در دو مرکز نسبت آلودگی بالا رفته و این موضوع برای ما جای سوال داشته است؛ در این راستا با وزارت بهداشت مکاتباتی صورت گرفته تا در این زمینه اقدام کنند و اکنون این افراد کاندید شده‌اند تا دز سوم را دریافت کنند و ما اکنون در حال هماهنگی با وزارت بهداشت هستیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در پاسخ به سوالی درخصوص میزان مرگ و میر افراد مقیم در مراکز بر اثر کرونا گفت: در حال حاضر نرخ مرگ و میر در مراکز کاهش یافته است و افرادی هم که بر اثر کرونا در مراکز فوت می‌کنند یا به دلیل دستور پزشک واکسن نزده‌اند یا خانواده اجازه تزریق واکسن را نداده است. همچنین مرگ و میر در میان افرادی که واکسن زده‌اند به ندرت رخ داده است.

به گفته نفریه، در گذشته نسبت مرگ و میر افراد در مراکز به مرگ و میر در کل کشور، حدود ۰.۰۹ درصد بود که اکنون این رقم به ۰.۰۴ درصد کاهش یافته است.
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها