به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۵:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۲۹۸۷۳۴

ثبت سفارش موز ممنوع شد

ثبت سفارش موز ممنوع شد
گروه اقتصادی: قیمت برخی از میوه و صیفی‌جات گران شد از جمله موز و گوجه! تجربه تلخ سال گذشته دوباره تکرار شد. سامانه ثبت سفارش موز بسته شده است. همین عامل قیمت موز را در سطح بازار به کیلویی ۴۰ هزار تومان رسانده است.

بارفروشان می‌گویند انحصار در بازار باعث شده که موز گران شود و همین افزایش قیمت در دیگر میوه‌ها اثرگذار است. آنها معتقدند افزایش قیمت این میوه بر دیگر اقلام تاثیر دارد.بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت موز در فروشگاه‌های آنلاین بین ۳۱ تا ۴۷ هزار تومان است. قیمت خیار هم بین هشت تا ۱۴ هزار تومان فروخته می‌شود.

قیمت انواع میوه چند؟
عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان با اشاره به وضعیت بازار  گفت: به دلیل آخر فصل بودن میوه‌هایی که در بازار موجود است اکثرا سردخانه‌ای است. اکنون هر کیلو هلو معمولی در میدان اصلی میوه و تره‌بار با قیمت ۱۲ تا ۲۵ هزار تومان و هلو انجیری با قیمت ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان فروخته می‌شود.اکبر یاوری اظهار کرد: متاسفانه ثبت سفارش موز دوباره ممنوع شده است. همین مساله باعث شده موز با قیمت ۳۰ هزار تومان به میوه فروشی‌های سطح شهر تحویل داده ‌شود که با اعمال سود خرده فروشی، این میوه گران‌تر می‌شود.

قیمت گوجه چقدر است؟
آنچه از قیمت گوجه فرنگی پیداست دوباره گوجه در بازار کمیاب شده است. عضو هیات مدیره اتحادیه بارفروشان با تائید این خبر گفت: معمولا در هفته دوم مهر به دلیل تغییر فصل گوجه گران می‌شود. اکنون اکثر گوجه‌ها از استان فارس و بوئین‌زهرا به تهران وارد می‌شود.

او بیان کرد: هفته گذشته قیمت هر کیلو گوجه چهار هزار تومان بود اما حالا در میدان اصلی میوه و تره‌بار با قیمت هفت هزار تومان فروخته می‌شود که با این حساب در سطح شهر قیمت این صیفی‌جات بین ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است. برخی از فروشندگان اما ممکن است از این فرصت سواستفاده کنند و با قیمت بیشتری بفروشند.
یاوری همچنین از ثبات قیمت هویج خبر داد و گفت: هر کیلو هویج بین هفت تا ۱۲ هزار تومان ارزان شد و هویج درجه یک با قیمت ۱۳ هزار تومان فروخته می‎شود.حالا باید دید که این ثبات قیمت هویج در فصل پاییز و زمستان ادامه‌دار است یا دوباره هویج در فصل سرما گران می‌شود.
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: بازار میوه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها