به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ساعت ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۲۹۸۷۴۹

خودرو‌های آلمانی تسلا ماه آینده از راه می‌رسند

خودرو‌های آلمانی تسلا ماه آینده از راه می‌رسند
گروه فناوری: الون ماسک مدیرعامل تسلا اعلام کرد اولین خودروهای برقی این شرکت که در کارخانه آن در آلمان تولید شده‌اند ماه آینده روانه بازار می‌شوند. ماسک که روز شنبه در این کارخانه حضور یافته بود افزود: حجم تولید این کارخانه فعلاً پایین است و مدتی طول خواهد کشید تا به رقم پیش بینی شده برسد.
 
تسلا برای آغاز تولید خودروهای برقی خود در این کارخانه منتظر اعلام موافقت نهایی دولت آلمان است. تخریب مناطق جنگلی برای ساخت این کارخانه در آلمان موجب مخالفت برخی مدافعان محیط زیست شده بود و قرار است وزیر محیط زیست آلمان تصمیم نهایی را در این زمینه بگیرد.

ماسک در واکنش به این نگرانی‌ها اظهار داشته که در کارخانه جدید، مقدار آب نسبتاً اندکی مصرف می‌شود و تولید سلول‌های باتری‌های برقی نیز به شکلی پایدار و منطبق با استانداردهای زیست محیطی صورت می‌گیرد.در مرحله اول این کارخانه 5 هزار خودرو در ماه تولید می‌کند که این رقم ممکن است به ۱۰ هزار خودرو در ماه نیز افزایش یابد. همچنین پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی همین تعداد باتری برقی نیز در کارخانه مذکور تولید شود.
تسلا قصد دارد با سرمایه گذاری ۵ میلیارد یورویی یک کارخانه باتری مستقل هم با ظرفیت ۵۰ گیگاوات در نزدیکی همین کارخانه تأسیس کند.
برچسب ها: تسلا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها