به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۲۹۸۷۵۷

استقرار جنگنده‌های آمریکایی در یونان

استقرار جنگنده‌های آمریکایی در یونان
گروه بین الملل: براساس گزارش‌ها ۱۵ فروند جنگنده نوع F-۱۵E نیروی هوایی ارتش آمریکا به منظور شرکت در یک رزمایش چند ملیتی دربرگیرنده کشورهای اروپایی و آفریقایی موسوم به عملیات "کسل فورج" وارد پایگاه هوایی لاریسا در کشور یونان شدند.
 این جنگنده‌های چندمنظوره و تهاجمی F-۱۵E در قالب سه گروه پنج تایی تقسیم شده‌اند و قرار است از عملیات کسل فورج (Castle Forge) در منطقه دریای سیاه حمایت کنند.
در یک بیانیه رسمی ارتش آمریکا درباره این رزمایش آمده است: عملیات کسل فورج با هدف ارائه یک محیط پویا و متمرکز بر شراکت که عامل تعهد آمریکا به دفاع دسته‌جمعی در منطقه دریای سیاه در ضمن تقویت قابلیت عملیات مشترک در کنار همپیمانان عضو ناتو باشد، طراحی شده است. علاوه بر آن این رزمایش نشان‌دهنده قابلیت ترکیبی این نیروهای مشترک برای پاسخ دادن در زمان‌های بحران با یک حضور انعطاف‌پذیر و اطمینان‌بخش است.
جف هریجین، فرمانده ارشد نیروی هوایی آمریکا در حوزه اروپا و آفریقا گفت:‌ این یک زمان هیجان‌انگیز برای ما در سراسر این حوزه با میزبانی از جنگنده‌های استرایک ایگل (Strike Eagle) برای برخی مانورهای مهم است. رزمایش کسل فورج به ارائه فرصت‌هایی با هدف تقویت توانمندی‌های ما در کنار هم‌پیمانان ما در یک منطقه شدیدا مهم خواهد پرداخت.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها