به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۲۹۸۷۸۵

باز شدن مرزهای هند به روی گردشگران

باز شدن مرزهای هند به روی گردشگران
گروه فرهنگی: مرزهای هند برای نخستین‌بار در بیش از یک سال گذشته به روی گردشگران باز خواهد شد.به گزارش ایسنا، دولت هند اعلام کرد پس از گذشت بیش از یک سال بسته بودن مرزهای این کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا، مرزهای این کشور از ۱۵ اکتبر به روی گردشگران بازگشایی خواهد شد.
 
هند ویزای همه خارجی‌ها را در مارس ۲۰۲۰ زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد به حالت تعلیق درآورد و دولت نیز قرنطینه با مقررات سختگیرانه وضع کرد.اوایل سال جاری این کشور ۱.۳ میلیون نفری با موج شدید ابتلا به ویروس کرونا مواجه شد تا حدی که شمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا به حدود ۴۰۰,۰۰۰ و شمار مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس به  ۴,۰۰۰ مورد رسید.

اما در هفته‌های اخیر شیب ابتلا به کرونا بسیار کاهش یافته و شمار مبتلایان جدید روزانه به  ۲۰,۰۰۰  نفر و شمار مرگ بر اثر ابتلا به این ویروس به ۳۰۰ مورد رسیده است.بیش از ۲۵۰ میلیون نفر در هند دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، با این حال این یعنی فقط ۲۰ درصد از جمعیت این کشور واکسینه کامل شده‌اند و کارشناسان معتقدند هند با احتمال وقوع موج جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا مواجه است.

اقتصاد هند نیز در پی همه‌گیری کرونا خسارت شدیدی را متحمل شد. قرنطینه نخست ماه مارس سال گذشته در نوع خود فاجعه‌بار بود و یک‌شبه سبب بی‌کار شدن ده‌ها میلیون کارگر شد.گردشگری یکی از مهم‌ترین بخش‌های سومین اقتصاد بزرگ آسیا به شمار می‌رود چراکه به گفته دولت در سال ۲۰۱۹، ۱۰.۹۳ میلیون گردشگر از این کشور بازدید کرده‌اند.
برچسب ها: گردشگری هند
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها