به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۲۹۸۸۱۵

زیان ایرلاین‌ها از کرونا به ۲۰۱ میلیارد دلار رسید

زیان ایرلاین‌ها از کرونا به ۲۰۱ میلیارد دلار رسید
گروه اقتصادی:اتحادیه حمل‌ونقل هوایی بین‌المللی، یاتا، اعلام کرد کل ضرر ایرلاین‌ها از پاندمی کرونا از ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ علی‌رغم بهبودهای اخیر به ۲۰۱ میلیارد دلار خواهد رسید.یاتا در جدیدترین چشم‌انداز عملکرد مالی صنعت هوانوردی اعلام کرد ضرر خالص این بخش در ۲۰۲۲ به ۱۱.۶ میلیارد دلار خواهد رسید. این در حالی است که ایرلاین‌ها سال گذشته هم ۵۱.۸ میلیارد دلار ضرر کرده بودند.

این گزارش نشان می‌دهد با وجود تداوم بحران کرونا نتایج عملکرد ایرلاین‌های جهان رو به بهبود است.در گزارش یاتا آمده است تقاضا برای مسافرت هوایی در سال ۲۰۲۰ به ۴۰ درصد تقاضای ۲۰۱۹ خواهد رسید و این تقاضا در سال ۲۰۲۲ به ۶۱ درصد افزایش خواهد یافت.

تعداد کل مسافران در سال ۲۰۲۱ به ۲.۳ میلیارد نفر خواهد رسید و این تعداد در سال ۲۰۲۲ با ۳.۴ درصد رشد روبرو می‌شود. این مقدار هنوز بسیار پایین‌تر از ۴.۵ میلیارد مسافر سال ۲۰۱۹ تا کنون است.تقاضا برای حمل بار هوایی همچنان قدرتمند خواهد بود. تقاضای باربری هوایی در سال ۲۰۲۱ حدود ۷.۹ درصد بالاتر از تقاضای سال ۲۰۱۹ خواهد بود و در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۳.۲ درصد از سال ۲۰۱۹ فراتر خواهد رفت.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها