به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۲۹۸۸۱۷

افزایش یک چهارمی ابتلا به افسردگی و اضطراب

افزایش یک چهارمی ابتلا به افسردگی و اضطراب
گروه جامعه:نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد موارد جهانی ابتلا به افسردگی و اضطراب در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری کووید ۱۹ بیش از یک چهارم افزایش یافته است. نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد موارد جهانی ابتلا به افسردگی و اضطراب در سال ۲۰۲۰ به دلیل همه گیری کووید ۱۹ بیش از یک چهارم افزایش یافته است. همچنین کشورهایی که بیشترین آسیب ناشی از شیوع کرونا را داشته‌اند و شدیدترین محدودیت‌ها را اعمال کرده‌اند بیشتر تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به افسردگی و اضطراب بوده‌اند.

کارشناسان تأکید می‌کنند،  همه‌گیری کووید ۱۹ تأثیر مخربی بر سلامت روانی افراد داشته است ، به طوری که موارد اختلال افسردگی حاد و اختلالات اضطرابی با افزایش قابل توجه مواجه بوده است. بر اساس مطالعه‌ای که روز شنبه در مجله معتبر لنست و یک روز قبل از روز جهانی بهداشت روان منتشر شد، سال گذشته ۵۳ مورد جدید ابتلا به اختلال افسردگی حاد و ۷۶ میلیون مورد اضطراب گزارش شده است؛ به طور کلی در مقایسه با سال قبل از همه گیری، موارد افسردگی و اضطراب به ترتیب ۲۸ و ۲۶ درصد افزایش یافته است.

این روند در بین زنان  با شیوع بیشتر مواجه بوده؛  در دوران همه‌گیری ویروس کرونا حدود ۳۵ میلیون زن دچار افسردگی شدند  که شمار ابتلا در آنها تقریباً دو برابر تعداد مردان بوده است.آلیزه فراری، از نویسندگان این مطالعه گفت: «همه گیری کووید ۱۹ بسیاری از نابرابری‌های موجود و عوامل اجتماعی سلامت روان را تشدید کرده است و متأسفانه، به دلایل متعدد، زنان همیشه بیشتر تحت تأثیر پیامدهای اجتماعی و اقتصادی همه گیری قرار می‌گیرند».
محققان بین میزان ابتلا به ویروس کرونا و سلامت روانی همبستگی پیدا کردند. در این مطالعه آمده است، کشورهایی که با موارد زیادی از ابتلا به کرونا مواجه بودند و  قرنطینه‌های شدیدتری اعمال کردند با ماورد بیشتری از افراد مبتلا به افسردگی روبه‌رو شده‌اند. 

دامیان سانتوماورو، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: یافته‌های ما نیاز فوری به تقویت سیستم‌های بهداشت روانی را برای مقابله با بار فزاینده اختلال افسردگی  حاد و اختلالات اضطرابی در سراسر جهان نشان می‌دهد.
 این مطالعه همچنین نشان داد، افراد جوان‌تر در سال ۲۰۲۰ بیشتر از گروه‌های سنی بیشتر تحت تأثیر افسردگی و اضطراب قرار داشته‌اند.
برچسب ها: افسردگی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها