کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

نخودی: بالاخره طلسم جردن باروز را می شکنم

18 مهر 1400 ساعت 15:03

گروه ورزشی: محمد نخودی مرد نقره‌ای ایران در اسلو از شرایط مسابقات جهانی و اهدافش برای آینده صحبت می‌کند.


محمد نخودی از کشتی‌گیرانی بود که نبردهایش در مسابقات جهانی کشتی آزاد اسلو، کشتی دوستان ایرانی را به وجد آورد و به زیبایی تا فینال پیش رفت. نخودی در فینال به سد محکم کشتی‌گیر پر آوازه آمریکایی برخورد کرد و اسیر تجربه بالای جردن باروز شد. کشتی‌گیر بیست ساله و آینده دار ایران که پس از کسب عنوان‌های مختلف در رده نوجوانان و جوانان حالا در تیم بزرگسالان هم درخشیده از انگیزه‌هایش برای افتخار آفرینی‌های آینده می‌گوید.
 
*با بدن سرحال به اسلو رفتم
بعد از مسابقه جوانان به اردوی بزرگسالان رفتم و تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم و بعد از ریکاوری برای این مسابقات، با بدن خوب و آمادگی لازم به اسلو رفتم و آن‌جا هم پنج‌تا کشتی گرفتم و قرعه استراحتی به من نخورد.
 
*مقابل باروز کشتی از دستم خارج شد
سخت ترین کشتی برای من در فینال بود که نتوانستم پیروز شوم و بعد از آن کشتی با حریف گرج که عنوان دار هم بود ولی او را شکست دادم و به فینال رسیدم، بسیار سخت بود. ما با کادرفنی جرون باروز را آنالیز کرده بودم و از اسمش هم ترسی نداشتم ولی متاسفانه نتوانستم روی تشک برنامه‌هایم را اجرا کنم و کشتی از دستم در رفت ولی بیشتر تمرین می‌کنم تا دفعه بعدی بهتر کشتی بگیرم.
 
*از شش سالگی در میدان کشتی بوده‌ام
سقف آرزوهای یک ورزشکار قطعا المپیک است و من هم مثل همه از بچگی که وارد این رشته شدم چنین فکرها و آرزوهایی می‌کردم. پدر من به کشتی علاقه زیادی داشت و من را از 6 سالگی به کشتی آورد و از دوازه سالگی به طور حرفه‌ای کشتی گرفتم و تا الان که بیست ساله هستم ادامه دادم و انشاالله بتوانم برای کشورم افتخار آفرینی کنم.
 

 
*امیدوارم بازهم ملی پوش شوم
 ما فعلا مسابقات لیگ را در پیش داریم و طبق برنامه تیم ملی پیش می‌رویم و انشاالله دوباره عضو تیم ملی شویم و مسابقات آسیایی را شرکت کنیم.
 
* روی روحیه یکدیگر تاثیر گذار بودیم
من پس از فینال بسیار ناراحت شدم که نتوانستم قهرمان شوم ولی خودم را جمع کردم که انشاالله این اتفاق برایم انگیزه مضاعفی برای مسابقات بعدی بشود. آن شبی که ما عملکرد درخشانی داشتیم و پشت سر هم کشتی ها را می‌بردیم به هم روحیه می‌دادیم و در عملکرد هم تاثیر گذار بودیم و آن شب همه‌مان بردیم و  پس از فینالیست شدن ما امیرحسین زارع و حسن یزدانی هم طلا گرفتند و همه تیم خوشحال و سرحال بودند.
 
*خود را برای مصاف دوباره با باروز آماده می‌کنم
احتمال دارد بازهم به جردن باروز برخورد کنم و مطمئن باشید من تمریناتم را بیشتر می‌کنم تا دفعه بعد بهتر به مصاف او بروم و این طلسم نباختن‌های او جلوی ایرانی‌ها شکسته شود.
در مورد حضور اعضای فدراسیون کنار ما باید بگویم قطعا حضور آقای سوریان و دبیر کنار تیم خیلی مفید و کمک کننده است و آنها علاوه بر روحیه دادن نکات لازم را به ما می‌گویند. در نهایت تشکر می‌کنم از سرمربی و کادرفنی که اعتماد کرده و من را به مسابقات فرستادند. تشکر می‌کنم از حانواده‌ام و مردم شهرم که استقبال گرمی از من کردند.


کد مطلب: 298847

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/298847/نخودی-بالاخره-طلسم-جردن-باروز-می-شکنم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir