کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ماجرای باخت عجیب تیم ملی راگبی به امارات

18 مهر 1400 ساعت 15:05

گروه ورزشی: اماراتی ها بعد از شکست دادن تیم ملی راگبی ایران، این اتفاق را انتقامی چند روز بعد از باخت به یوزهای ایرانی عنوان کردند.


مسابقات راگبی غرب آسیا که در شهر دوحه پایتخت قطر برگزار شد با نایب قهرمانی تیم ملی مردان ایران و کسب عنوان سومی از سوی بانوان راگبی باز ایران همراه بود.
تیم راگبی مردان ایران در این رقابتها با تیمهای قطر، فلسطین، امارات و لبنان همگروه بود که با ۳ برد مقابل قطر، فلسطین و لبنان و یک باخت به امارات به نیمه نهایی راه یافت. تنها باخت راگبی بازان ایرانی در این مرحله 14-0 به کشور امارات بود که از بازیکنان چندملیتی استفاده می کرد. برای رسیدن به فینال، ایران بار دیگر از سد قطر گذشت و حریف امارات در دیدار نهایی شد؛ دیداری که این بار 31-14 به سود اماراتی ها به پایان رسید. 
اما نکته جالب درباره نتیجه فینال این مسابقات این بود که سایت فدراسیون انجمن های ورزشی از نبردی پایاپای در فینال بین ایران و امارات خبر داده بود؛ در حالی که ایران با اختلاف 17 امتیاز شکست خورده است. از سوی دیگر برخی از رسانه های خارجی هم نتیجه این بازی را 29-0 به سود امارات اعلام کردند!



عجیب تر اینکه سایت های اماراتی خیلی گسترده به پیروزی تیم ملی راگبی این کشور برابر ایران پرداخته اند و آن را چند روز بعد از شکست تیم فوتبال امارات برابر ایران، به نوعی یک انتقام دانسته اند! این موضوع که در فضای مجازی نیز بازتاب داشته، باعث ایجاد جنگ توییتری بین کاربران ایرانی و اماراتی شده است. 
یکی از کابران اماراتی که از انتقام از ایران نوشته بود؛ با این پاسخ تندی از سوی کاربران ایرانی مواجه شد. آن ها اعتقاد داشتند انتقامی در کار نبوده چون تیم راگبی امارات از بازیکنان بومی این کشور استفاده می کند و بازیکنان این تیم از کشورهایی همچون فیجی، نیوزلند و انگلیس هستند. از سوی دیگر مثال انتقام فوتبال در راگبی به این تشبیه شده بود که گویا هند بعد از شکست در فوتبال، از ایران در کریکت انتقام بگیرد!
به هر حال اماراتی ها که با شکست خانگی برابر یوزهای ایرانی از صعود به جام جهانی 2022 قطر دور شده اند، فعلا با استفاده از بازیکنان چندملیتی از قهرمانی در راگبی قهرمانی آسیا شادمان است. 
جدا از نایب قهرمانی تیم مردان راگبی ایران، بانوان راگبی باز ایران هم در رقابتهای غرب آسیا با تیمهای سوریه، قطر، امارات و عراق همگروه بود که با برتری برابر عراق و تساوی مقابل امارات و دو باخت برابر سوریه و قطر راهی نیمه نهایی شد. در این مرحله تیم ملی بانوان ایران با باخت برابر امارات به بازی رده بندی رسید که در نهایت با شکست دادن سوریه( قهرمان مسابقات کشورهای عربی) به عنوان سومی دست یافت.
 


کد مطلب: 298849

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/298849/ماجرای-باخت-عجیب-تیم-ملی-راگبی-امارات

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir