به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ساعت ۱۵:۲۵
کد مطلب : ۲۹۸۸۶۱

جان صدها هزار کودک افغان در خطر است

جان صدها هزار کودک افغان در خطر است
گروه بین الملل: معاون اجرایی یونیسف ابراز نگرانی کرد که در صورت عدم اقدام فوری، امسال حدود یک میلیون کودک در افغانستان بر اثر "سوء‌تغذیه شدید"، جان‌ خود را از دست خواهند داد.
 عمر عبدی گفت:بیماری‌هایی مانند سرخک و اسهال یکی دیگر از چالش های بزرگ در میان کودکان افغانستان است.
 عبدی در دیدار با مقامات طالبان در کابل بر لزوم دریافت مراقبت‌های اولیه بهداشتی، غذا، آب‌پاک آشامیدنی و سایر مایحتاج اولیه کودکان افغان در اسرع وقت تأکید کرد و قول داد که صندوق کودکان سازمان ملل متحد برای این کار تمام توان خود را انجام خواهد داد.کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان  نیز هشدار داد که باید به نیازمندان افغانستان قبل از فرا رسیدن فصل زمستان کمک شود در غیر این صورت عواقب آن می‌تواند وخیم باشد.این آژانس می گوید شمار آوارگان ناشی از جنگ در این کشور حالا به ۳.۵ میلیون نفر افزایش یافته است.بابر بلوچ، سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان  گفت: تعهدات در مورد کمک به افغانستان باید عملی شوند و قبل از زمستان به نیازمندان کمک شود.کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان می گوید حتی پیش از آنکه طالبان کنترل کابل را در دست بگیرند، حدود نیمی از مردم افغانستان به کمک نیاز داشتند.بابر بلوچ گفت: "ما زمان بسیار کمی برای کمک به نیازمندان و فقرا داریم. زمستان در راه است. ترس ما این است که اگر به زودی به آنها کمک نکنیم، عواقب آن بسیار بسیار نگران کننده و دشوار خواهد بود."اما به گفته بابر بلوچ "می‌توان از این امر جلوگیری کرد و به هر قیمتی باید از یک فاجعه انسانی دیگر جلوگیری کرد."این دومین بار در کمتر از یک هفته است که کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در مورد یک بحران انسانی در افغانستان هشدار می دهد.
چند روز پیش، رئیس این آژانس گفت که کمک‌ها باید ظرف چند هفته به افغانستان تحویل داده شود.
سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل متحد هشدار داد که آثار یک فاجعه انسانی احتمالی در افغانستان محدود به این کشور نخواهد بود و می‌تواند فراتر از افغانستان نیز گسترش یابد.
وی گفت: "نگرانی ما این است که مشکلات افغان‌ها افزایش یابد و افراد بیشتری آواره شوند. این احتمال وجود دارد که این تاثیرات به خارج از افغانستان یعنی پاکستان و ایران نیز گسترش بیابد.
از زمان کنترل طالبان بر کابل نزدیک به دو ماه پیش، کمک‌های بین‌المللی با مشکل مواجه شده‌است.

 
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها