به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : ۲۹۸۸۶۲
قطع کامل برق در لبنان برای چندین روز

سوخت ایران هم كمكی به لبنان نكرد

سوخت ایران هم كمكی به لبنان نكرد
گروه بین الملل: لبنان در بحران بی‌سابقه اقتصادی بسر می‌برد و قطع شدن کامل برق این بحران را تشدید کرده است. مقامات لبنانی گفتند قطعی برق این کشور ممکن است چندین روز طول بکشد.سازمان برق لبنان اعلام کرد قطعی کامل برق لبنان ممکن است روزها طول بکشد. این سازمان گفته است شبکه برق این کشور سقوط کرده و در حال حاضر قابل تولید برق نیست.دو نیروگاه بزرگ تولید برق لبنان نیز اعلام کردند روزهای جمعه و شنبه به دلیل کمبود سوخت فعالیت خود را متوقف کردند.
سازمان برق لبنان گفته است درباره مشکل تولید برق قبلا به مقامات لبنانی هشدار داده و اطلاع داده است که مشکل تولید برق می‌تواند به ابعاد خطرناکی برسد.
یک مقام دولتی لبنان  گفت: شبکه برق لبنان ظهر روز شنبه به طور کامل از کار افتاد و بعید است تا دوشنبه  دوباره فعال شود. این مقام دولتی خاطرنشان کرد اکنون این کشور مجبور است از ذخایر نفتی دولتی برای راه‌اندازی نیروگاه‌ها استفاده کند اما این کار نیز به زودی اتفاق نخواهد افتاد.در لبنان قطع شدن برق و خاموشی امری معمولی است. در بسیاری از مناطق برق فقط چند ساعت در روز در دسترس بوده زیرا نیروگاه‌ها، برق بسیار کمی را تولید و به شبکه وارد می‌کردند. به همین دلیل بسیاری از لبنانی‌ها مدت هاست ژنراتورهای گران قیمت می‌خرند تا به میزان کمتری به برق دولتی  وابسته باشند.اما در کنار مشکل قطعی برق، گازوئیل و بنزین نیز در این کشور کمیاب هستند، طوری که صف‌های طولانی در مقابل پمپ بنزین‌ها ایجاد می‌شود.
دولت لبنان به دلیل پایان یافتن ارز خارجی به سختی می‌تواند هزینه واردات نفت را پرداخت کند.
جمهوری اسلامی ایران سعی کرده است به حزب‌الله لبنان محموله‌های سوختی تحویل دهد تا ظاهراً از بحران انرژی لبنان بکاهد.
تا کنون سه محموله سوختی ایران به بندر بانیاس سوریه با نفتکش‌ها انتقال یافته است. محموله این کشتی‌ها توسط کامیون و با اسکورت  گروه حزب‌الله از طریق سوریه وارد خاک لبنان شده است. این کار به دلیل دور زدن تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران انجام گرفته است.حزب‌الله لبنان می‌گوید محموله‌های رسیده از ایران بحران فلج‌کننده انرژی در لبنان را کاهش خواهد داد.در مقابل سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده  به تلاش حزب‌الله برای واردات سوخت از جمهوری اسلامی از طریق سوریه واکنش نشان داد.ند پرایس تاکید کرد وارد سوخت از کشوری که تحت تحریم‌های گسترده قرار دارد راه حل پایداری برای رفع بحران انرژی و کمبود سوخت در لبنان نیست.او در عین حال افزود ایالات متحده از کوشش برای یافتن راه‌حل "شفاف و پایدار" برای معضل کمبود سوخت و حل بحران انرژی در لبنان حمایت می‌کند.سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تلاش حزب‌الله لبنان برای واردات سوخت از ایران را غیرسازنده و "بازی برای روابط عمومی" توصیف کرد.لبنان حدود دو سال است که بدترین بحران اقتصادی و مالی تاریخ خود را تجربه می‌کند. ارزش پول لبنان به شدت کاهش یافته و بیکاری به سرعت در این کشور رو به افزایش است. حدود سه چهارم مردم این کشور در حال حاضر در فقر زندگی می‌کنند.
برچسب ها: لبنان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها