به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ساعت ۱۸:۳۶
کد مطلب : ۲۹۸۹۰۶

خطر سویه دلتا برای زنان باردارِ واکسینه نشده

خطر سویه دلتا برای زنان باردارِ واکسینه نشده
گروه علمی:داده های یک مطالعه جدید نشان داد که سویه مسری دلتا، خطر عوارض ناشی از ابتلا به کروناویروس را در زنان باردار واکسینه نشده افزایش می دهد.این مطالعه که در مجله American of Obstetrics and Gynecology منتشر شد، روند ابتلا به نوع شدید کووید۱۹ را در زنان باردار مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.از ماه مه ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۱، ۱۵۱۵ زن باردار در سیستم بهداشت عمومی دالاس، مبتلا به کووید۱۹ تشخیص داده شدند از جمله ۸۲ مورد مبتلا به نوع شدید این بیماری (۸۱ مورد واکسینه نشده بودند) و ۱۱ مورد که به دستگاه های تنفسی نیاز داشتند. محققان در این مطالعه دو مورد مرگ مادران باردار را نیز گزارش کردند.
 
نتایج این مطالعه نشان داد که حدود پنج درصد از زنان باردار تا مارس ۲۰۲۱ با نوع شدید کووید۱۹ دست و پنجه نرم کردند که قبل از پایان تابستان در میان موج کروناویروس ناشی از شیوع سویه دلتا، این آمار ۱۰ الی ۱۵ درصد افزایش یافت.
 
این مطالعه نشان داد زنان بارداری که مبتلا به سویه دلتا تشخیص داده شدند بیشتر به نوع شدید کووید۱۹ مبتلا می شدند و کسانی هم که واکسینه نشده بودند نیز بیشتر در معرض خطر بستری شدن در بیمارستان قرار داشتند.
محققان از زنان باردار خواستند که به عنوان بهترین روش برای پیشگیری از ابتلا به کووید۱۹، واکسینه شوند.

داده های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا (CDC) نشان داد که تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۱، بیش از ۱۲۵ هزار مورد ابتلا به کووید۱۹ در زنان باردار تأیید شده است که ۲۲ هزار مورد از آنها در بیمارستان ها بستری شده و ۱۶۱ مورد دیگر نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند.به گزارش فاکس نیوز، به رغم خطر شدید کووید۱۹ برای زنان باردار، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا گزارش می دهد که تنها حدود ۳۱ درصد از زنان باردار ۱۸ تا ۴۹ ساله در این کشور به طور کامل در برابر کووید۱۹ واکسینه شده اند.
 
برچسب ها: ویروس کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها