به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۷:۲۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ساعت ۲۱:۳۲
کد مطلب : ۲۹۸۹۱۶
پایان کار تیم بنا با طلایی شدن قهرمان المپیک

کاکوی شیرازی، چهارمین طلایی ایران در نروژ

گروه ورزشی: محمدرضا گرایی با یک کشتی هوشمندانه در فینال و با یک فن کمر به موقع طلای رقابت‌های جهانی اسلو را به دست آورد.
کاکوی شیرازی، چهارمین طلایی ایران در نروژ
محمدرضا گرایی پس از اینکه در المپیک توکیو درخشید و موفق شد به مدال با ارزش طلای المپیک برسد، درخشش‌هایش را در مسابقات جهانی نروژ ادامه داد و در یک مسیر بسیار سخت موفق شد با تلاش کم نظیرش به فینال برسد. 
محمدرضا در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف قهرمان ژاپنی، شیمویامادا رفت و در حالی که در فاصله یک دقیقه به پایان چهار امتیاز عقب بود با یک کمرگیری فوق العاده حریف را به پل زده و او را ضربه فنی کرد. در یک چهارم کار را به مراتب بهتر اداره کرد و با امتیاز عالی از سد جعفراف، نماینده آذربایجان با سالتوباراندازهای پشت سر هم خود گذشت و خیلی سریع 9 امتیاز کسب کرد.
  

 

 
کشتی‌گیر وزن 67 کیلوگرم ایران، شاید در مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها سخت‌ترین کشتی زندگی‌اش را تجربه کرده باشد. او به مصاف راماز زوئیدزه حریف سرسخت آذربایجانی رفت و در حالی که در ثانیه های آخر این نبرد نیز چهار امتیاز عقب بود به طور شگفت انگیزی چهار امتیاز در پانزده ثانیه کسب کرد تا در میان بهت حریف سرسخت خود، رقیب نظیر عبداله یف روس شود.
او در شروع فینال بارها سعی در کمرگیری داشت که موفق به اجرای فنون خود نمی‌شد. درحالی که یک دقیقه و نیم از کشتی گذشته بود داور به عبداله یف اخطار داد ولی گرایی نتوانست در خاک از حریف امتیاز بگیرد تا وقت اول با یک امتیاز به سود گرایی تمام شود.
 

 
در وقت دوم در شرایطی که داور در آستانه اخطار دادن به گرایی و امتیاز دادن به کشتی‌گیر روس بود گرایی آهنگ کشتی را به طور کل عوض کرد و با یک فن کمر بی نظیر چهار امتیاز کسب کرد تا پنج امتیاز جلو بیفتد. در ادامه کشتی نیز حریف سرسخت او موفق شد محمدرضا را خاک کند تا اختلاف کم‌تر شود اما او در یک دقیقه پایانی با یک کشتی حساب شده و هوشمندانه نبرد را اداره کرد تا در فاصله کمتر از سه ماه از المپیک به دومین طلای ارزشمند خود در سن 25 سالگی برسد.
 

 
برچسب ها: کشتی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها