به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ ساعت ۲۱:۳۵
کد مطلب : ۲۹۸۹۱۷

طلای دلخانی فرنگی را تاریخ‌ساز کرد

گروه ورزشی: کشتی گیر دسته 63 کیلوگرم ایران موفق به کسب طلای قهرمانی جهان 2022 شد.
طلای دلخانی فرنگی را تاریخ‌ساز کرد
میثم دلخانی، دارنده نقره و برنز آسیا نماینده 63 کیلوی ایران در جهانی بود؛ او یک حضور ناموفق در قهرمانی جهان 2019 داشت اما این بار مصمم به کسب مدال وارد مسابقات شد و توانست قدرتمندانه راهی دیدار پایانی شود.
دلخانی  پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم به مصاف دنیز منیکسه از آلمان رفت و موفق شد در کمتر از دو دقیقه با کسب برد 9-0 کار حریف را تمام کند. او در مرحله یک چهارم نهایی مقابل لنور تمیروف دارنده مدال برنز جهان از اوکراین قرار گرفت و در یک جدال سخت و دشوار با اینکه سه بر یک از حریف عقب افتاده بود، در فاصله یک دقیقه مانده به پایان توانست کشتی گیر اوکراینی را خاک کرده و نتیجه را سه بر سه کند. این نتیجه به معنای پیروزی دلخانی بود چون او امتیاز آخر را به دست آورد و راهی نیمه نهایی شد.
 


دلخانی به این شکل فن بارانداز را روی حریف اجرا کرده و دو امتیاز در خاک از او گرفت.
 
 در دیدار نیمه نهایی وزن 63 کیلوگرم میثم دلخانی برابر طالح ممدوف دارنده مدال نقره اروپا از آذربایجان قرار گرفت و بعد از یک دقیقه در خاک توانست با اجرای دو بارانداز و یک سالتوبارانداز زیبا، کشتی را 9 بر صفر کند و با یک توفان زودهنگام به فینال برسد.
 او در دیدار فینال به مصاف به مصاف لری آبولادزه دارنده مدال برنز اروپا از گرجستان رفت که در نیمه نهایی با نتیجه 7-1 توربا از مجارستان را شکست داد و فینالیست شد.
 


امتیاز پایانی دلخانی این گونه به دست آمد؛ او این گونه حریف را از تشک بیرون برد و بعد از مورد قبول واقع نشدن اعتراض سرمربی او صاحب یک امتیاز دیگر شده و 5-4 برنده شد.
 
میثم دلخانی کشتی را تهاجمی آغاز کرد اما آبولادزه در برابر حملات او مقاومت می کرد تا اینکه داوران اولین اخطار را به کشتی گیر گرجستانی دادند. دلخانی در خاک توانست یک بارانداز زیبار را روی حریف اجرا کرده و نتیجه را 3-0 به سود خود کرد. در تلاش برای بارانداز دوم، کشتی گیر کشورمان با عقربک حریف مواجه شد تا کشتی با حساب 3-1 سرپا اعلام شود. در ادامه وقت نخست شاهد اداره کشتی توسط دلخانی بودیم و آبولادزه موفق به کسب امتیاز نشد.
در سه دقیقه دوم دو کشتی گیر در تلاش برای به کارگیری دست ها بودند و آبولادزه با ادامه حملات خود دومین امتیاز را از اخطار دلخانی گرفت. در حالی که هنوز در اولین دقیقه از وقت دوم بودیم، کشتی گیر گرجستانی در خاک با وجود مقاومت تمام عیار دلخانی موفق شد یک فن بارانداز روی او اجرا کرده و نتیجه را 4-3 به سود خود کند. در دو دقیقه باقی مانده شاهد حملات بی امان کشتی گیر ایران بودیم که به هیچ عنوان دوست نداشت طلا را از دست بدهد. تلاش تحسین برانگیز دلخانی با خارج کردن پای آبولادزه از تشک همراه بود تا نتیجه 4-4 شود. به درخواست کشتی گیر گرجستان، سرمربی او درخواست بازبینی صحنه را داد. این اعتراض اما مورد قبول واقع نشد تا یک امتیاز دیگر به دلخانی داده شود. با همین یک امتیاز برتری، کشتی گیر کشورمان 5-4 پیروز کشتی شد و مدال طلای وزن 63 کیلوگرم اسلو 2021 را مال خود کرد.
 

 
این سومین مدال طلای کشتی فرنگی ایران در قهرمانی جهان بود؛ اتفاقی که در تاریخ این رقابت ها بی سابقه بود و باعث شد تا قهرمانی جهان اسلو 2021 به تاریخی ماندگار برای کشتی ایران تبدیل شود. دقایقی دیگر نیز محمدرضا گرایی، همشهری دلخانی در فینال 63 کیلو روی تشک خواهد رفت و می تواند طلای چهارم را هم برای ایران به ارمغان بیاورد.
برچسب ها: کشتی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها