به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ساعت ۰۰:۲۰
کد مطلب : ۲۹۸۹۱۹

فرانسه 2 – 1 اسپانیا؛ امباپه و جبران یورو

گروه ورزشی: تیم ملی فرانسه با بازگشت مقابل اسپانیا و برتری 1-2 موفق به فتح لیگ ملت های اروپا شد.
فرانسه 2 – 1 اسپانیا؛ امباپه و جبران یورو
 تیم ملی فرانسه همانند بازی مقابل بلژیک، امشب نیز در فینال موفق به بازگشت مقابل اسپانیا شد و کیلیان امباپه که در یورو مقابل سوئیس پنالتی از دست داد، امشب گل برتری بخش فرانسه را در فینال به ثمر رساند.
تیم ملی فرانسه بازی را بهتر آغاز کرده و خیلی زود و در دقیقه ششم می توانست توسط کریم بنزما به گل برسد. اما این بازیکن در موقعیتی تک به تک علیرغم گذر از سد اونای سیمون از دروازه فاصله گرفت و در نهایت ارسال عرضی او را سزار آسپلیکوئتا به کرنر فرستاد.
دقایقی بعد فران تورس از سمت راست حرکت کرده و پابلو سارابیا را در محوطه جریمه تیم ملی فرانسه را صاحب موقعیت کرد، اما ضربه این بازیکن آرام بود و در اختیار هوگو لوریس قرار گرفت.
 

 
در ادامه جریان بازی کاملا آرام دنبال شد و بیشتر توپ های دو تیم در میانه میدان به راحتی از دست می رفت. در دقیقه 36 تیم ملی اسپانیا در موقعیتی مناسب صاحب یک ضربه ایستگاهی شد و مارکوس آلونسو پشت توپ قرار گرفت، اما ضربه زمینی این بازیکن با اختلاف کمی به بیرون رفت. در دقایق پایانی نیمه اول رافائل واران به علت مصدومیت جای خود را به دایوت اوپامکانو داد و 45 دقیقه نخست با تساوی بدون گل به اتمام رسید.
در دقایق ابتدایی نیمه دوم تیم ملی فرانسه روی ضدحمله سریع خود فرصت داشت گل اول را به ثمر برساند، اما مارکوس آلونسو با حضوری به موقع اجازه نداد ارسال بنزما موقعیت گلزنی برای کیلیان امباپه ایجاد کند.
اما دقایق طوفانی مسابقه از این لحظه آغاز شد. ابتدا فرانسه روی ارسال زمینی کریم بنزما فاصله ای تا زدن گل اول نداشت، اما ضربه تماشایی تئو هرناندز به دیرک دروازه اسپانیا برخورد کرد و این فرصت از دست رفت.
 

 

 
اما لحظاتی بعد لاروخا به گل اول دست یافت. روی پاس تماشایی سرخیو بوسکتس و اشتباه ژوئل کنده بود که میکل اویارزابال در سمت چپ محوطه صاحب فرصت شده و با ضربه ای زمینی به گوشه سمت مخالف، موفق به زدن گل اول تیم ملی اسپانیا شد.
اما یک دقیقه بعد تیم ملی فرانسه به گل تساوی دست یافت. پاس زمینی کیلیان امباپه در دقیقه 66 و در سمت چپ به بنزما رسید و او با ضربه ای فنی و تماشایی از پشت دروازه، خیلی سریع و به زیبایی بازی را به تساوی کشاند.
 

 

 
بازگشت رویایی فرانسه لحظاتی بعد در آستانه تکمیل شدن بود، اما ضربه چییپ و فنی کیلیان امباپه در موقعیتی بسیار خوب دقیق نبود و علیرغم خروج اونای سیمون راهی به دروازه اسپانیا پیدا نکرد.
اما در دقیقه 80 تیم ملی فرانسه به گل دوم هم دست یافت. پاس عمقی و تماشایی تئو هرناندز در موقعیتی تک به تک به کیلیان امباپه رسید و این ستاره جوان با حرکی تکنیکی و ضربه ای زمینی از زیر دستان سیمون موفق به زدن گل برتری تیمش شد.
 

 
در اواخر بازی مارکوس آلونسو در سمت چپ محوطه صاحب فرصت شد، اما ضربه او در حالتی نامتعادل به لوریس رسید. در دقیقه 88 این بار اویارزابال با ضربه ای زمینی دروازه فرانسه را تهدید کرد، اما هوگو لوریس باز هم واکنش نشان داد.
در اوقات اضافی باز هم لوریس فوق العاده ظاهر شده و ضربه پینو را از فاصله ای نزدیک مهار کرد تا در نهایت فرانسه 1-2 موفق به غلبه بر اسپانیا شود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها