به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب : ۲۹۸۹۲۳

محاکمه زوج جوان به اتهام قتل یک نوزاد

محاکمه زوج جوان به اتهام قتل یک نوزاد
گروه حوادث: پرونده قتل نوزاد یک روزه به دست مادرش در حالی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد که با نظر دادیار جنایی پدر نوزاد هم باید به اتهام معاونت در قتل محاکمه شود.رسیدگی به این پرونده از سال 99 با تماس زنی به اداره پلیس مبنی بر کشف جسد یک نوزاد در حیاط خانه‌شان آغاز شد. پس از آن مأموران پلیس به محل رفتند و بعد از بررسی صحنه متوجه شدند که نوزاد تازه متولد شده از بالای یک ساختمان به داخل حیاط سقوط کرده است. جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و مأموران تحقیقات میدانی را آغاز کردند.
زنی که با پلیس تماس گرفته بود، در توضیح ماجرا گفت: از بیرون به خانه برمی‌گشتم که با جسد نوزاد در حیاط خانه‌ام مواجه شدم. همسایه طبقه چهارم ما باردار بود و گمان می‌کنم او به تازگی بچه‌دار شده است.

با اطلاعاتی که این زن به پلیس داد، مأموران مقابل خانه زن ۳۸ ساله به نام مرضیه رفتند اما وی با خونسردی عنوان کرد که نوزادش را از بالکن به بیرون پرتاب کرده است.در حالی که شواهد نشان می‌داد این زن از افسردگی پس از زایمان رنج می‌برده، وی به پزشکی قانونی معرفی شد. اما پزشکان پس از معاینات بالینی در گزارشی سلامت ‌روان این زن را تأیید کرده و گفتند او به اختلال روانی مبتلا نیست.

زن جوان که یک دختر سه ساله نیز دارد در بازجویی‌ها گفت: 4 سال قبل ازدواج کردم اما با همسرم اختلاف داشتم او بچه نمی‌خواست. روز حادثه فرزندم را در خانه به دنیا آوردم و خودم با تیغ بند نافش را بریدم. اما تحت تأثیر حرف‌های شوهرم آنقدر وضعیت روانی بدی داشتم که نوزادم را برداشتم و به سمت بالکن پرتاب کردم اما ناخواسته از بالکن به داخل حیاط افتاد.

اما در ادامه بازجویی‌ها متهم اظهارات تازه‌ای مطرح کرد و گفت: شوهرم مرد بدبینی است و گمان می‌کرد فرزندم متعلق به او نیست. او فکر می‌کرد با مرد دیگری ارتباط داشته‌ام.به دنبال اظهارات این زن، شوهر وی نیز تحت بازجویی قرار گرفت و گفت: نوزاد متعلق به من نبود و نتیجه رابطه پنهانی همسرم با مرد دیگری بوده است. به همین خاطر به او گفتم نه هزینه زایمانش را می‌دهم و نه بچه را در خانه‌ام می‌پذیرم بهتر است خودش فکری به حال این نوزاد کند. پس از آن همسرم گفت حالا که این بچه را نمی‌خواهی، آن را دور می‌اندازم. من حرفش را باور نکردم. اما او برای اینکه ثابت کند بچه برای او هم اهمیتی ندارد، بچه را به بیرون پرتاب کرد.

متهم در جواب به این پرسش که زمان حادثه کجا بوده، گفت: در خانه بودم اما متوجه کار همسرم نشدم.
با این اظهارات دادیار پرونده به این مرد مظنون شد چرا که او از قبل هم گفته بود بچه را مال خودش نمی‌داند و همسرش را تهدید کرده بود.به این ترتیب طبق نظر بازپرس دادسرای جنایی برای زن جوان به اتهام قتل عمدی کیفرخواست صادر شد. اما دادیار پس از بررسی پرونده اعلام کرد شوهر وی در این جرم معاونت داشته است.
در ادامه پرونده به دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد تا متهمان پس از تعیین تکلیف و صدور کیفرخواست محاکمه شوند.
مرجع : روزنامه ایران
برچسب ها: قتل حوادث
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها