کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین دفاعیات زنی که می‌گوید قاتل نیست

روزنامه همشهری , 19 مهر 1400 ساعت 9:02


گروه حوادث: درگیری زوج جوان بر سر یک لیوان آب به مرگ شوهر و تشکیل یک پرونده جنایی منجر شد. اگرچه زن جوان در برابر اتهام قتل عمد قرار گرفته اما اصرار بر بی‌گناهی دارد و کمیسیون پزشکی قانونی نیز در تازه‌ترین نظریه خود اعلام کرده که مقتول خودزنی کرده است.

اردیبهشت سال گذشته مأموران پلیس پایتخت در جریان یک درگیری خانوادگی در غرب تهران قرار گرفتند. درگیری میان زوجی جوان در آپارتمان محل سکونتشان رخ داده و هردو در این درگیری با ضربات چاقو مجروح شده بودند. این زوج به بیمارستان منتقل شدند اما مرد جوان به‌دلیل شدت جراحات جانش را از دست داد.

با دستور قاضی جنایی تهران تحقیقات درباره این درگیری آغاز شد و زن جوان پس از مرخص شدن از بیمارستان، در بازجویی‌ها ادعا کرد که شوهرش خودزنی کرده است. وی درباره جزئیات درگیری گفت: من و همسرم مدت‌ها بود که دچار اختلافاتی شده بودیم. شوهرم عصبی و بداخلاق بود و با وجود اینکه یک دختر خردسال داشتیم اما همیشه بر سر مسائل جزئی با هم درگیر می‌شدیم.

وی ادامه داد: روز حادثه دختر خردسالم از من درخواست یک لیوان آب کرد. من هم به آشپزخانه رفتم تا برای او آب بیاورم. شوهرم همان لحظه گفت که اول برای او آب ببرم و بعد برای دخترمان. به او گفتم صبر کند تا اول به دخترمان آب بدهم اما او اعتراض کرد و داد و فریاد راه انداخت. می‌گفت دخترم را به او ترجیح داده‌ام. عصبانی شدم و گفتم بچه واجب‌تر است، چون نمی‌تواند برای خودش آب بیاورد و همین مسئله آغاز یک درگیری بزرگ میان من و شوهرم شد.

زن جوان گفت: شوهرم که به‌شدت خشمگین شده بود به سمت آشپزخانه رفت و چاقویی برداشت. من که ترسیده بودم به سمت او رفتم تا چاقو را از دستش بگیرم. شوهرم با من درگیر شد و چند ضربه به من زد. من که زخمی شده بودم از حال رفتم و وقتی در بیمارستان به‌هوش آمدم متوجه شدم که همسرم فوت شده است. من ضربه‌ای به همسرم نزدم و احتمالا او در جریان درگیری چاقو خورده و یا اقدام به خودزنی کرده است.

نظریه پزشکی قانونی
با وجود اینکه زن جوان خودش را بی‌گناه می‌دانست، بازپرس جنایی دستور بازداشت او را صادر کرد. از سوی دیگر اولیای دم نیز با حضور در شعبه دوم دادسرای جنایی تهران از عروس‌شان به اتهام قتل عمدی شکایت کردند. در این شرایط پرونده به پزشکی‌قانونی فرستاده شد و کارشناس در نظریه اولیه خود اعلام کرد که 3ضربه به متوفی وارد شده که دو ضربه به قفسه سینه و یک ضربه به بازوی او خورده است. اما ضربه کشنده، ضربه‌ای بوده که به قفسه سینه وی وارد شده و خودزنی منتفی است.

این نظریه، زن جوان را قاتل معرفی می‌کرد اما او به‌ نظریه پزشکی‌قانونی اعتراض کرد و پرونده این‌بار در اختیار کمیسیون 3نفره پزشکی قانونی قرار گرفت. آنها پس از انجام بررسی‌ها اعلام کردند که ضربه اصلی و مرگبار که به قفسه سینه متوفی وارد شده خودزنی و دو ضربه دیگر دگرزنی بوده است.

این یعنی زن جوان قاتل نیست و متوفی خودکشی کرده است. در این شرایط دیروز جلسه آخرین دفاع متهم در شعبه دوم دادسرای جنایی تهران برگزار شد و بازپرس پرونده اتهام قتل عمدی را به او تفهیم کرد اما این زن گفته‌های قبلی خود را تکرار کرده و گفت شوهرش خودزنی کرده است. با ثبت دفاعیات متهم به‌زودی بازپرس محمد وهابی در مورد این پرونده تصمیم نهایی خود را خواهد گرفت.


کد مطلب: 298926

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/298926/آخرین-دفاعیات-زنی-می-گوید-قاتل-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir