به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۱:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۲۹۸۹۳۳

بررسی کامل و مشخصات انواع تجهیزات ورزشی خانگی

گروه کسب و کار: همان طور که در جریان هستید، ورزش مزایای فراوانی را برای روحیه و بدن ما به ارمغان دارد. از این رو، افراد زیادی در تلاش هستند تا هر روز یا چند روز در هفته را به این کار اختصاص دهند. متاسفانه سایر مردم به دلیل تنبلی و یا مشغله‌های کاری قید این فعالیت را می‌زنند و اضافه وزن، کمترین ضرری است که آن‌ها مشاهده خواهند کرد.
بررسی کامل و مشخصات انواع تجهیزات ورزشی خانگی
حقیقت این است که وقت مردم نسبت به زمان‌های قدیم تنگ‌تر شده است. در همین راستا، عده کمتری فرصت رفتن به باشگاه‌ها را دارند. حال آن‌ها قادر هستند تا ورزش خود را در خانه انجام دهند. حتی افرادی که در خانه کار می‌کنند نیز می‌توانند نسبت به انجام این کار اقدام نمایند. در چنین مواردی، چاره کار خرید انواع تجهیزات ورزشی خانگی خواهد بود.
هدف ما از نوشتن این مقاله این است که در خصوص انواع وسایل ورزشی صحت داشته باشیم. شاید در گذشته تنوع این وسایل چندان زیاد نبود، اما امروزه می‌توان مقادیر زیادی از آن‌ها را تهیه و استفاده کرد. پس در صورتی که شما هم می‌خواهید ورزش را در خانه خود آغاز کنید، تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

انواع وسایل ورزشی
در بالا هم گفته شد که مدل‌های مختلفی از وسایل ورزشی در بازار موجود هستند که در دسته‌بندی‌های متفاوتی نیز قرار می‌گیرند. افراد ابتدا باید ببینند که نیازشان چیست و دقیقا از ورزش کردن چه می‌خواهند. عده‌ای هستند که صرفا قصد دارند تا روی فرم بمانند و تغییری در وزنشان رخ ندهد. در سمت دیگر، اشخاصی وجود دارند که به دنبال افزایش وزن خود هستند.
همچنین کاهش وزن نیز از اهداف دیگر مردم به شمار می‌رود. دستگاه‌ها و وسایلی برای بدنسازی و هوازی در این زمینه به چشم می‌خورد که برای مردم فوق‌العاده هستند. بسیاری از این دستگاه‌ها حجم زیادی را هم اشغال نمی‌کنند و به سادگی می‌توان در خانه از آن‌ها بهره برد. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشی این است که باید فضایی هر چند کوچک را در خانه باری خود به وجود آورید.

بنابراین دستگاه‌های هوازی و کنترلی یکی از این موارد هستند که خریداران زیادی هم دارند. دستگاه‌ها باری تمرینات قدرتی یا همان بدنسازی نیز وجود دارد که نباید از آن‌ها نیز به سادگی عبور کرد. محبوبیت هر دوی این وسایل به یک اندازه است و روزانه تعداد بالایی از آن‌ها به فروش می‌رود. حال در بخش بعدی می‌خواهیم برای هر کدام از این مدل‌ها مثالی بزنیم.
البته اگر بخواهیم نوع دیگری از دسته‌بندی‌های وسایل ورزشی را بگوییم، باید به برندهای آن‌ها اشاره داشته باشیم. تعداد این برندها اکنون در وضعیت مساعدی قرار دارد و این دست افراد را برای انتخاب باز می‌گذارد. حال شاید انتخاب برای بسیاری از افراد دشوار هم باشد.

معرفی بهترین وسایل ورزشی خانگی
از انواع وسایل کنترلی و هوازی باید به زیرانداز برای انجام برخی از فعالیت‌ها، طناب، توپ یا حلقه پیلاتس، تردمیل و دوچرخه ثابت اشاره داشتم. خرید موارد اولیه معمولا آسان‌تر است و فضای کمی را هم می‌گیرد. این در حالی است که برای خرید بعضی دستگاه‌ها همچون دوچرخه ثابت و تردمیل ممکن است تا حد زیادی با دردسر مواجه شوید. خرد چنین دستگاه‌هایی به بودجه و فضای خالی منزل شما بستگی خواهد داشت. البته توصیه ما این است که از این وسایل در خانه خود داشته باشید؛ چرا که بازدهی مناسبی را برایتان به همراه خواهد داشت.
در سوی دیگر، وسایل قدرتی را داریم که برای افزایش حجم و عظله به کار می‌رود. دمبل و هالتر در ردیف اول چنین وسایلی هستند که کاربردهای فراوانی هم دارند. تقریبا با این دو وسیله می‌توان برای هر جایی از بدن برنامه نوشت و استفاده کرد. کش trx نیز یکی دیگر از مواردی است که محبوبیت آن در سال‌های اخیر افزایش چشمگیری پیدا کرد. سایر وسایل قدرتی می‌توانند رول یا همان چرخ شکم، میل بارفیکس و فوم رولر باشند.


با وجود این که ارزش این دستگاه‌ها به اندازه دمبل و هالتر نیست، اما عده زیادی از آن‌ها نیز استفاده می‌کنند و اتفاقا نتیحه می‌گیرند. حال برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که باید به سمت کدام یک از انواع دستگاه‌ها بروند؛ هوازی یا قدرتی؟
پاسخ این است که اگر به دنبال بدنی ایده‌آل و بدون هیچ نقصی هستید که هم خودتا و هم دیگران آن را تحسین کند، توصیه ما این است که از هر دوی آن‌ها بهره ببرید. شما باید در برخی مواقع تمرینات قدرتی و در زمان دیگر، فعالیت‌های مربوط به هوازی داشته باشید تا به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنید.

سخن پایانی
مطمئنا وسایل و تجهیزات ورزشی به همین جا ختم نمی‌شود. مدل‌های فراوان دیگری هم در بازار به چشم می‌خورد که می‌توانید از آن‌ها در منزل خود داشته باشید. با این حال، در این مقاله سعی شد تا به برخی از بهترین دستگاه و لوازم ورزشی خانگی که می‌توانید در خانه هم از آن‌ها استفاده کنید، بپردازیم.
سوال دیگری که مخاطبان از ما داشتند، این بود که چطور می‌توان به بهترین و با کیفیت‌ترین تجهیزات ورزشی دست پیدا کرد؟ شما قادر هستید تا تمام وسایل گفته شده و همچنین دیگر تجهیزات مربوط به ورزش و سلامتی را از برند ما تهیه کنید. با این کار، مزایای گوناگونی در اختیارتان خواهد بود.
به عنوان مثال، تخفیف‌هایی شامل حال مشتریان ما می‌شود. ارسال این وسایل تا درب منزل شما نیز امکان‌پذیر خواهد بود. اگر صحبتی با مشتریان ما داشته باشید، متوجه کیفیت کار ما و همچنین تجهیزاتمان خواهید شد. ورزش مسیری جذاب است که حتما باید همواره در آن حضور داشته باشید. امیدوار هستیم که همیشه تندرست و ورزش‌کار باشید.
 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها