کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با خدمات کلینیک پریشا تاتو آشنا شوید

19 مهر 1400 ساعت 10:22

گروه کسب و کار: هنر وارد کردن رنگدانه ها به زیر پوست که ایجاد طرح و نقش دائمی کند را تاتو می نامند. تاتو همان خالکوبی است که قدمتی بیش از هزاران سال دارد. در گذشته بسته به فرهنگ حاکم بر جامعه، تاتو مفاهیم و تعبیرهای گوناگونی را القا می کرده است.


 امروزه کسانی که تتو انجام می دهند، می خواهند یک آرایش همیشگی با خود داشته باشند و به آن افتخار کنند.معمولا کسانی که تتو می زنند،حتما به این فکر می کنند که ممکن است مورد انتقاد افراد و اطرافیان قرار بگیرند و از این جهت آمادگی ذهنی از قبل را دارند.نحوه خالکوبی به این صورت است که در ابتدا محل قرار گرفتن تاتو را مشخص می کنند و سپس با استفاده از یک سوزن،نقش تاتو را پررنگ می کنند و پس از آن با استفاده از ماده های رنگی،نقش تتو رو بر روی بدن حک می کنند.روش های جدید به این صورت است که با استفاده از سوزن های سرطلایی،در وهله اول با استفاده از خودکار طرح دلخواه را بر روی بدن می کشند و پس از آن با استفاده از آن سوزن سرطلایی،طرح را بر روی پوست بدن حک می کنند.



تاتو بدن
انجام تاتو بدن یا خالکوبی می تواند به دلیل یک رفتار فرقه ای و یا به خاطر زیبایی و یا جهت یک عقیده خاص باشد. تاتو بدن انواع مختلف و كاربردهاي متنوعي دارد. مي توان از يك منظر تاتو را تنها روشي براي تزئین، نشان دادن وابستگي شخص به گروه يا عقيده اي خاص، تنوع طلبي، آرايش دائمي و… دانست؛ اما از منظري ديگر مي توان تاتو (تتو) را راهي براي پوشاندن و از بين بردن نقايص مختلف مانند نقايص مادرزادي يا اكتسابي دانست. اگر چه در ايران تاتو كردن، حتي از نگاه يك روش درماني باز هم توسط پزشكان انجام نشده و يا بسيار به ندرت انجام مي شود، اما نمي توان منكر فوايد درماني تاتو براي افراد نيازمند شد.
 
انواع تاتو بدن
تاتو بدن رنگی، سیاه سفید
تاتو بدن سه بعدی
تاتو بدن دات ورک
تتو جئومتریک، هندسی
تتو ماندلا یا سنتی
تتو ماوری
تاتو ابرنگی
تاتو گریواش
تاتو پرتره ( رخ، چهره )….

در زمان های دور برای انجام خدمات تاتو بدن مجبور بودند سطح پوست را برش دهند و سپس جوهر مربوط به تاتو را روی زخم ها تزریق کنند که این کار باعث خونریزی و زخم و همچنین درد بسیار می شد. اما با پیشرفت تکنولوژی و استقبال زیاد از تاتو، روش های جدیدی برای انجام آن به وجود آمده است. دستگاه های مخصوصی برای انجام خدمات تاتو بدن  ساخته شده است که با یک سوزن رنگ های مخصوص تاتو را به زیر پوست تزریق می کند. این سوزن در یک دقیقه حدودا 150 بار سوزن را به بدن فرد وارد می کند. این کار باعث افزایش سرعت کار و کمتر شدن درد آن می شود. همچنین با استفاده از این روش در تاتو خونریزی دیده نمی شود.
 
مراقبت های قبل و بعد  ازخدمات تاتو بدن
برای انجام خدمات تاتو بدن باید مراقبت های ویژه ای را انجام دهید. این مراقبت ها شامل قبل از انجام آن و بعد از انجام آن می شود.
 
مراقبت های قبل از انجام خدمات تاتو بدن 
 مراجعه به افراد با تجربه و دارای مهارت: قبل از انجام تاتو تحقیقاتی را در مورد فرد تاتو کار انجام دهید. زیرا اگر فرد توانایی لازم را برای انجام این کار نداشته باشد می تواند به شما آسیب بزند.
 
بهداشتی بودن محیط و وسایل: از بهداشتی بودن وسایل مورد استفاده تاتو کار و محیط اطمینان حاصل کنید. محیط حتما باید استریل باشد و از مواد یک بار مصرف استفاده کند.
 
مواد دارویی: قبل از انجام تاتو از خوردن آسپرین و دارو های ضد انعقاد خون پرهیز کنید. اگر سرما خورده هستید و یا برای خانم ها اگر عادت ماهیانه هستید بهتر است انجام تاتو را به زمان دیگری موکول کنید.

مراقبت های بعد از انجام خدمات تاتو بدن
 قسمتی از بدن را که تاتو کرده اید تا 6 ساعت ببندید تا آلودگی به آن سرایت نکند. همچنین تا سه روز نباید به حمام بروید و مراقب باشید آب به آن نخورد. حتی بعد از این سه روز در زمان شست و شو بر روی محل تاتو دست نکشید تا باعث نشوید که زخم تاتو کنده شود.
 مراقب باشید تا همیشه زخم های تاتو روی بدنتان چرب بماند و خشک نشود.می توانید برای این کار از ویتامین آ مخصوص چشم کمک بگیرید.
 در خوردن مواد غذایی نیز دقت کنید و مواد غذایی تند را تا حد امکان تا یک هفته کنار بگذارید.
 سعی کنید از برخورد مستقیم نور خورشید به محل تاتو خودداری کنید.
 تا حدود یک ماه از رفتن به استخر چشم پوشی کنید تا زخم های تاتو شما به خوبی درمان شود و باعث سرایت بیماری به آن ها توسط آب نشود.
 با رعایت توصیه ها مربوط به قبل و بعد از انجام خدمات تاتو بدن حتما تاتوی مورد دلخواه و زیبا را خواهید داشت و هیچ گونه مشکلی نیز برای شما به وجود نخواهد آمد.
 
مواردی که در دوره های آموزشی تاتو به هنرجویان آموزش داده می شود شامل موارد زیر است:
شناخت پوست
‌‎شناخت سبکهای تاتو بدن و آنالیز
‌‎شابلونسازی و برگرداندن طرح بدون نیاز به مهارت در نقاشی و طراحی
‌‎شناخت و کار با دستگاه های تاتو بدن
‌‎شناخت انواع سوزن و کاربرد آنها
‌‎آموزش تاتو واجرای تمامی سبکهای تاتو بدن از جمله : ‎پرتره,گریواش,گری وایت,مائوری,تریبال,دات ورک,آبرنگی,تری دی (سه بعدی),فونت تاتو,بیو مکانیک,هارور,رئالیسم تاتو,اسکچ ورک,ژئومتریک,تراش پولکا ,سورالیسم, ‎نئوجاپنز, لترینک ....همچنین پس از پایان دوره مدارک معتبر نیز ارائه می شود.


 
تاتو صورت
تاتو صورت به عنوان بخشی از بدن که همواره در معرض دید قرار دارد، بسیار مهم می باشد. با توجه به جنبه های ارثی و ژنتیکی، رنگدانه های پوست انسان ها با یکدیگر تفاوت دارند بنابراین تطبیق دادن رنگ تاتو با رنگدانه های پوست امری بسیار تخصصی است. تاتو صورت انواع مختلفی دارد که مهمترین آن ها تاتو ابرو، لب و چشم است. تاتو ابرو که امروزه پرکاربردترین نوع تاتو در صورت است به منظور فرم دهی به ابروها انجام می شود. تخصص در شناخت انواع مدل ابرو ، فرم صورت ، نوع پوست و رنگ های مناسب با آن، امری بدیهی است که رسیدن به این علم نیازمند تخصص و آموزش کافی است.

تاتو ابرو
تاتو خط چشم و بن مژه با هدف افزودن زیبایی، امری دقیق می باشد که مهارت در آن حرف اول را می زند. از خط چشم و بن مژه برای رفع حالت خستگی و بی حالی چشم استفاده می شود که سبب زیبایی دائمی چشم ها بدون نگرانی پاک شدن ، می شود. اما آنچه خطر ریسک تاتو چشم را کاهش می دهد، مهارت و دقت مبتنی بر تجربه و تمرین است.
 
تاتو خط چشم
تاتو رژ لب برای خانم هایی که از تمدید رژ لب به ستوه آمده اند و به دنبال زیبایی دائمی بدون نیاز به تجدید هستند، کارایی دارد. لب دارای بافت حساسی است بنابراین تخصص در شناخت جزئیات آن حرف اول را می زند. همچنین برای دست یافتن به رنگ مورد نظر مشتری باید با انواع رنگ و قوانین ترکیب آن ها آشنا بود.
 
تمامی این خدمات در کلینیک پریشا تاتو انجام میشود


کد مطلب: 298960

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/298960/خدمات-کلینیک-پریشا-تاتو-آشنا-شوید

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir