به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ساعت ۱۱:۴۶
کد مطلب : ۲۹۸۹۸۱
فریبا:

نقطه قوت ما به نقطه ضعف کره می‌خورد

نقطه قوت ما به نقطه ضعف کره می‌خورد
گروه ورزشی: بازیکن اسبق تیم ملی اعتقاد دارد کره ای‌ها هم مقابل ایران انگیزه دارند و هم می‌ترسند. بهتاش فریبا در خصوص عملکرد تیم ملی مقابل امارات صحبت های جالبی انجام داد و گفت : بازی امارات خاص بود از این نظر که اکثر فوتبالی ها می دانستند در این بازی تغییرات زیادی صورت نمی گیرد که همین طور هم شد. اگر خاطرتان باشد قبل از بازی هم در مورد تمرکز خط دفاعی صحبت کردم و گفتم اگر تمرکز این خط بالا باشد بقیه خطوط مان به حریف می چربد. خوشبختانه خط دفاع خوب کار کرد ولی یک جاهایی تمرکز به هم خورده بود و نمی دانیم که اگر var نبود چه اتفاقی می افتاد؟
 
وی در همین باره ادامه داد: آقای اسکوچیچ جمله خوبی گفته بود که من مجبور بودم یکی از دست هایم را قطع کنم اگر سردار بیرون می‌رفت. نیمه اول هر دو تیم داشتند هم را بررسی می‌کردند. موقعیت آنچنانی سمت دروازه ما نیامد و ما هم یکی دو موقعیت نصفه و نیمه پیدا کردیم ولی به نظر من اشکال ایستایی داشتیم یعنی اینکه دو هافبک وسط ما هم در موقع حمله و هم دفاع روی یک عرض بودند و این ممکن است موقع دفاع خوب باشد ولی در حمله این ها باید در عمق هم بازی کنند برای اینکه ما آن جلو نفر کم می آوردیم. پاس خوبی به فوروارد ها نرسید و هافبک ها هیچ کدام خیلی به یک سوم دفاعی حریف نزدیک نشدند.

بازیکن اسبق تیم ملی در تحلیل نیمه دوم دیدار با امارات عنوان کرد: در نیمه دوم با تغییراتی که انجام گرفت شرایط بهتر شد به نظر من نورافکن خیلی عصبی بازی می کرد و ممکن بود با آن شرایط اخطار دوم هم برایش به وجود بیاید چون یک اخطار هم گرفته بود. تعویض کاملا درست بود و از وقتی که قلی زاده اضافه شد، وحید را به عقب بردند. قلی زاده پا به توپ و سرعتی است و خوب دریبل میزند و می تواند در طی حملات فشار را در یک سوم دفاعی حریف نگه دارد به جهت اینکه موقعیت های فردی اش بالا است. یکی دو تعویض دیگر هم انجام شد و بعد از گل یک تعویض دفاعی انجام و سرلک اضافه شد و من فکر می‌کردم در شرایطی که تیم حریف دارد حمله می کند ما به یک نفر سرعتی احتیاج داشتیم و تصورم این بود که از وجود قایدی استفاده کند ولی در هر صورت ما به کمک حقیقت توانستیم بازی را ببریم، حقیقت یعنی var . فکر می‌کنم بازی مهمی را بردیم .

پیشکسوت فوتبال در خصوص بازی پیش روی تیم ملی با کره نظرش را اینگونه بیان کرد: با پیروزی برابر امارات می توانیم با اعصاب راحت تر مقابل کره بازی کنیم. داریم در مملکت خودمان بازی می‌کنیم ولی از طرفی نمی دانم داستان تماشاچی به کجا رسید و اگر تماشاچی نباشد از کم کاری ما بوده. من دو بازی آخر کره را دیدم، خط دفاعی این تیم به نسبت دو خط دیگرشان ضعیف‌تر است یعنی تقابل نقطه قوت ما که خط حمله است با نقطه ضعف آنها و این تقابل می تواند جذاب باشد.

فریبا در پایان افزود: آن فضاهایی که در خط دفاعی به خصوص در کناره ها ما به تیم امارات دادیم اگر به تیم کره بدهیم آسیب پیدا می کنیم. وقتی توپ دست سون بیفتد او به راحتی یکی دو بازیکن ما را از پیش‌رو برمی‌دارد و دروازه‌مان را باز می کند. مقابل کره باید حواسمان به فضاها باشد و کمی تنگ تر بازی کنیم به خصوص دفاع های کنار و وسط باید فضا را بپوشانند و تمرکز خط هافبک باید کمی بیشتر باشد.این را بگویم که کره همیشه از ما می‌ترسد و ۱۰ سال است ایران را شکست نداده که این موضوع هم می‌تواند انگیزه برای آنها باشد و هم می تواند باعث ترس شان شود. در هر صورت باید حواسمان جمع باشد و با برنامه در نیمه دوم بتوانیم کار کره را تمام کنیم.
مرجع : ورزش سه
برچسب ها: بهتاش فریبا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها