به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۰۹:۳۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۲۹۹۰۰۲

آتش سوزی در جنگل‌های گناوه لری گچساران

آتش سوزی در جنگل‌های گناوه لری گچساران
گروه جامعه: فرماندار شهرستان گچساران از وقوع یک فقره آتش سوزی در جنگلهای منطقه گناوه لری این شهرستان خبر داد."علیرضا اتابک"  افزود: این آتش سوزی که از بعدازظهر روز شنبه آغاز شده ساعت ۳ بامداد امروز مهار و دوباره شعله ور شد و همچنان ادامه دارد.
 
وی اظهارکرد: نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی، مردمی و تشکل‌های زیست محیطی در حال تلاش برای مهار آتش سوزی در این منطقه هستند.فرماندار شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: پس از درخواست بالگر برای کمک به مهار آتش سوزیف یک فروند بالگرد هلال احمر به منطقه اعزام شده که دو سورتی پرواز جهت انتقال نیروها انجام داد.

اتابک بیان کرد: علت و وسعت آتش سوزی این منطقه پس از بررسی های کارشناسی اعلام می شود.گفتنی است که سخت گذر بودن منطقه، پوشش انبوه گیاهی و جنگلی و وزش باد شدید مهار و خاموش کردن اتش را با کندی مواجه کرده است. بیش از ۴۳۵ هزار هکتار عرصه منابع طبیعی در گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این میزان ۳۲۰ هزار هکتار مرتع و بیش از ۱۱۵ هزار هکتار جنگل است. درختان بلوط، بادام، بنه و کیکم مهم‌ترین پوشش گیاهی جنگل‌های این شهرستان است.
برچسب ها: آتش سوزی
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها