به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب : ۲۹۹۰۷۵

روسیه بلوپرینت واکسن آسترازنکا را دزدید و از روی آن واکسن اسپوتنیک را ساخت!

روسیه بلوپرینت واکسن آسترازنکا را دزدید و از روی آن واکسن اسپوتنیک را ساخت!
گروه بین‌الملل: منابع امنیتی بریتانیا، روسیه را متهم کردند که مامور مخفی را وارد تشکیلات کرده و به صورت فیزیکی اسناد سری مربوط به ساخت واکسن آسترازنکا/آکسفورد را دزدیده و به روسیه فرستاده و از این اسناد برای ساخت واکسن اسپوتنیک V استفاده شده است.
به نوشته روزنامه دیلی‌میل، یک ماه پس آغاز ساخت واکسن توسط محققان بریتانیایی، تشکیلات MI5 اعلام کرد هکرهای روسی تلاش مکرر کرده تا اسناد ساخت واکسن را به دست بیاورند. جالب اینجاست که آوریل سال گذشته آکسفورد اعلام کرد اولین آزمایش روی انسان را آغاز می‌کند و ماه بعد مسکو اعلام کرد واکسن ضدکرونا را اختراع کرده‌اند و در اوت پوتین در سخنرانی تلویزیونی به مردم روسیه گفت در مسابقه جهانی ساخت واکسن پیروز شده‌اند. بعدا معلوم شد واکسن اسپوتنیک درست شبیه واکسن آکسفورد/آسترازنکا است. اندرو بریجن نماینده محافظه کار نیز گفت همه می‌دانیم بهترین دانشمندان را ما داریم و بهترین جاسوسان را نیز روس‌ها در اختیار دارند. 

شرکت مِرک برای تولید قرص ضد کرونا از سازمان غذا و داروی آمریکا درخواست مجوز کرد
شرکت داروسازی مِرک آمریکا اعلام کرد که برای دریافت مجوز استفاده اضطراری قرص مولنوپیراویر، از سازمان غذا و داروی آمریکا اقدام کرده است.
مولنوپیراویر، قرص خوراکی تولیدی این شرکت برای مقابله با بیماری کووید-۱۹ است که پیشتر و در تحقیقات بالینی نتایج امیدوار کننده‌ای به همراه داشته و میزان بستری و مرگ و میر را در میان کسانی که به ویروس کرونا آلوده شده بودند، به میزان چشمیگیری کاهش داده بود.
دریافت مجوز از سازمان و غذا و داروی ایالات متحده می‌تواند تغییری شگرفت در نحوه مدیریت بالینی بیماری کووید-۱۹ ایجاد کند، چرا که بیماران می‌توانند در منزل و بدون نیاز به بستری شدن و حضور در بیمارستان قرص شرکت مِرک را مصرف و احتمالا بر این بیماری مرگبار غلبه نمایند.
بر اساس داده‌های منتشر شده در اوایل ماه جاری میلادی، میزان مرگ و میر و بستری در میان بیمارانی که بعد از ابتلا به ویروس کرونا، قرص مولنوپیراویر را مصرف کرده‌بودند، به میزان ۵۰ درصد کاهش یافته است. انتشار نتایج این تحقیقات سهام شرکت مِرک را به شدت تحت تاثیر قرار داد و کشمکش‌هایی میان کشورهایی چون کره‌جنوبی، مالزی و سنگاپور برای امضای قرارداد با این شرکت به همراه داشته است.
شرکت داروسازی مِرک در ماه ژوئن قراردادی به ارزش ۱.۲ میلیارد دلار با دولت ایالات متحده منعقد کرده که بر اساس آن موظف است پس از دریافت مجوز استفاده اضطراری یا تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا، ۱.۷ میلیون بسته ویژه درمان (مخصوص یک نفر) را تحویل دهد. همچنین موافقت شده است که مجوز تولید این دارو به چندین تولیدکننده داروهای عمومی مستقر در هند اعطا شود تا روند تولید و توزیع جهانی قرص مولنوپیراویر سریع‌تر صورت پذیرد. در حال حاضر داروی ضد ویروسی رمدیسیویر مورد تایید مراکز بهداشت و درمان قرار دارد که تزریق آن تنها به صورت وریدی و در مراکز درمانی صورت می‌پذیرد . به همین علت، موفقیت احتمالی قرص تولیدی شرکت مِرک می‌تواند پیشرفت قابل توجهی در مسیر مقابله و کنترل بیماری کووید-۱۹ ایجاد کند، چرا که فرد بیمار بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان و انجام هزینه‌های بسیار، می‌تواند در منزل روند مقابله و درمان این بیماری را پی بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها