به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۰:۲۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۱۹ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۲۹۹۰۸۴

فریب کاهش ظاهری ویروس کرونا را نخورید

فریب کاهش ظاهری ویروس کرونا را نخورید
گروه جامعه: رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی وزارت بهداشت گفت: ویروس کرونا بسیار فریبنده است و برای بقای خود، تغییر ژنتیکی می‌دهد.حمید سوری، رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی و تیم واکنش سریع کووید ۱۹ وزارت بهداشت  در مورد آخرین وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد: پوشش واکسیناسیون تا حدودی تکمیل شده است اما آمار مرگ و میر‌های ناشی از کرونا هنوز نسبتا بالاست و این نشان دهنده این است که گروه‌های پرخطر ما به خوبی واکسینه نشده‌اند.
 
او افزود: باید این قشر در سطح کشور لکه گیری شوند و برایشان یک کریدور متفاوت تعریف شود تا پوشش واکسیناسیون این گروه‌ها به صد درصد نزدیک شود.سوری ادامه داد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نیز در برخی از مناطق کشور دچار مشکل شده است و به خوبی و به شدت قبل، رعایت نمی‌شود. همچنین نظارت بر ورود و خروج‌های بیولوژیکی ورودی‌های شهر‌ها و مرز‌ها نیز باید کنترل، تشدید و تقویت شود که متاسفانه در حال حاضر کمرنگ است. بر این اساس تصور اینکه افزایش پوشش واکسیناسیون وضعیت کشور را به شرایط عادی بازمی گرداند، درست نیست.  

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی وزارت بهداشت افزود: هرچند تلاش برای عادی سازی جامعه حائز اهمیت است اما عادی انگاری شرایط تا قبل از ایمنی بالای ۷۰ درصدی جامعه، در شرایط فعلی کاملا اشتباه است.سوری افزود: امیدواریم مسئولان مربوطه به این نکته توجه باشند و فریب فروکش کردن موقتی ویروس را نخورند، زیرا این ویروس بسیار فریبنده است و برای بقای خود، تغییر ژنتیکی می‌دهد و به محض تلاش ما برای مهار آن، ویروس نیز برای مقاوم سازی و بقای خود اقدام می‌کند.

او بیان کرد: قطعا احتمال بروز جهش جدید ویروس و حتی شیوع یک پیک جدید وجود دارد، ولی این احتمال به میزانی نیست که نگرانی در سطح جامعه ایجاد کند و همچنان واکنش ویروس و بروز پیک‌های جدید به رفتار‌های ما در مواجهه با ویروس و شیوه‌های مدیریتی ما دارد که ما تا چه حد هوشیار باشیم و به دلیل افزایش پوشش واکسیناسیون، عادی انگاری را از سر نگیریم.

سوری گفت: افزایش پوشش واکسیناسیون یکی از اقدامات مفیدی است که می‌توان در مدیریت و کنترل اپیدمی از آن استفاده کرد ولی این اقدام به تنهایی کافی و اثرگذار نیست.او یادآوری کرد: نباید توقع داشت که با واکسیناسیون عمومی و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی توسط عموم جامعه، بتوان پایان کرونا را در کشور اعلام کرد، بلکه بخش‌هایی وجود دارد که به مدیریت تخصصی اپیدمی مربوط می‌شود و نیاز به توجه و درایت نظر مسئولان مربوطه دارد؛ در صورت غفلت، با هوشیاری ویروس مواجه خواهیم شد.
برچسب ها: ویروس کرونا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها