کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بیت‌کوین مثل سیگار، بی‌ارزش اما پرطرفدار!

20 مهر 1400 ساعت 11:37


گروه اقتصادی: مدیرعامل بانک جی پی مورگان گفت: مشتریان بانک ما افراد بالغ هستند و وقتی بخواهند با پولشان بیت کوین بخرند نمی توانیم جلویشان را بگیریم اما وظیفه ما این است که تا جای ممکن نسبت به مخاطرات چنین کاری به آن ها هشدار دهیم.
جیمی دیمون در جریان سخنرانی خود در کنفرانس موسسه مالی بین الملل با بیان اینکه دولت ها به زودی دست به قانون گذاری در حوزه ارزهای دیجیتالی خواهند زد گفت: به شخصه فکر می کنم بیتکوین یک چیز بی ارزش است: مهم نیست خیلی ها در مورد ارزهای دیجیتالی چه فکری می کنند اما دولت ها به زودی به سراغشان خواهند رفت و این کار را با هدف کسب درآمد مالیاتی انجام می دهند.
دیمون که از منتقدان بیتکوین محسوب می شود و پیشتر نیز این ارز را یک کلاهبرداری خوانده بود، بار دیگر گفت که نسبت به بیتکوین حس خوبی ندارد: به شخصه فکر می کنم بیتکوین بی ارزش است چیزی مثل سیگار. شما نباید سیگار بکشید اما خیلی ها این کار را می کنند. مشتریان بانک ما افراد بالغ هستند و وقتی بخواهند با پولشان بیتکوین بخرند نمی توانیم جلویشان را بگیریم اما وظیفه ما این است که تا جای ممکن نسبت به مخاطرات چنین کاری به آن ها هشدار دهیم.
پیشتر بانک جی پی مورگان اعلام کرده بود مشتریان صندوق مدیریت ثروت این بانک در صورت تمایل امکان سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتالی را خواهند داشت.
جیمی دیمون بارها و بارها به بیتکوین حمله کرده و آن را یک تقلب دانسته که وی را یاد حباب های کاذب قرن هفدهمی (جنون گل لاله هلندی) می اندازد. البته دیمون از طرفداران سرسخت بلاک چین به شمار می رود و بارها و بارها خواهان بهره گیری از ظرفیت های این فناوری در نظام مالی و بانکی شده است. بانک جی پی مورگان سرمایه گذاری سنگینی روی فناوری بلاک چین انجام داده است و اخیرا نیز این بانک از پلتفرم خود برای انتقال وجوه بین حساب های این بانک بر بستر بلاک چین رونمایی کرده بود.

 


کد مطلب: 299134

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/299134/بیت-کوین-مثل-سیگار-بی-ارزش-اما-پرطرفدار

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir