کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صادرات فرهنگی کره از لوازم خانگی پیشی گرفت

سریال «بازی مرکب»محرک تازه رشد اقتصادی کره

20 مهر 1400 ساعت 14:28


گروه فرهنگ وهنر: سریال «اسکوئید گیم» که پخش آن از ۱۷ سپتامبر گذشته از شبکه سینمایی اینترنتی نتفلیکس آغاز شده، با جلب بیننده‌های پرشمار در سطح جهان به محرک تازه رشد اقتصادی کره جنوبی بدل شده است.
 این سریال که با نام «بازی مرکب» در ایران شهرت یافته، مطابق اعلام شرکت نتفلیکس به پرمخاطب‌ترین سریال در حال پخش این شبکه بدل شده است و یکسال پس از نمایش موفق فیلم کره‌ایِ پارازیت (انگل) که برنده جایزه اسکار شده بود، نشان دهنده ادامه حضور پررنگ کره جنوبی در بازار جهانی محصولات فرهنگی است. چنان که شرکت نتفلیکس اعلام کرده که همکاری سال گذشته این شرکت با صنعت فیلم و سریال کره جنوبی، در مجموع موجب تزریق ۱.۹ میلیارد دلار به اقتصاد این کشور شده است.
گزارش این شرکت چند ملیتی آمریکایی همچنین نشان می‌دهد که نتفلیکس در فاصله سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی موفق به ایجاد ۱۶ هزار شغل تمام وقت در کره جنوبی شده و درآمد صنعت سرگرمی این کشور نیز تحت تاثیر همکاری با این شرکت طی چهار سال گذشته ۴.۷ میلیارد دلار افزایش یافته است.اکنون با موفقیت سریال «بازی مرکب» انتظار می‌رود که رشد صنعت سرگرمی و تفریحات کره جنوبی شتاب بیشتری به خود بگیرد.
البته افزون بر صنعت سینما، کره جنوبی طی سال‌های اخیر در جهانی کردن موسیقی پاپ خود نیز موفق بوده و توانسته با آثار گروه بی‌تی‌اس صدر فهرست پرفروش‌ترین آهنگ‌های بازار آمریکا را نیز تصرف کند.کره جنوبی در مجموع طی سال گذشته میلادی موفق شده ۱۰.۸ میلیارد دلار از محل صادرات محتوای فرهنگی و محصولات صنعت سرگرمی خود درآمد کسب کند؛ رقمی که از صادرات محصولات لوازم خانگی و آرایشی و بهداشتی فراتر رفته است.
ارزش صادرات صنعت سرگرمی کره جنوبی، شامل بازی، موسیقی، فیلم و برنامه‌های تلویزیونی طی سال گذشته ۶.۳ درصد رشد کرده است؛ آنهم در حالی که ارزش کل صادرات این کشور تحت تاثیر رکورد ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا ۵.۴ درصد افت کرده بود.
داده‌های مرکز آمار کره جنوبی همچنین نشان می‌دهد که نرخ رشد اشتغال در بخش تفریح و سرگرمی این کشور در فاصله سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ میلادی بیش از ۲۷ درصد بوده؛ در حالی که این نرخ در بخش صنعت کره جنوبی به عنوان موتور محرک اقتصاد این کشور تنها ۲۰ درصد بوده است.در همین حال، بنیاد کره‌ای تبادل فرهنگی بین‌المللی (KOFICE) نیز با انتشار گزارشی اعلام کرده که رشد مخاطب فیلم‌ها، سریال‌ها و موسیقی تولید شده از سوی هنرمندان کره جنوبی موجب افزایش ۵.۵ درصدی فروش محصولات مصرفی این کشور مانند لوازم آرایشی، پوشاک و محصولات غذایی شده است.
این گزارش همچنین حاکیست که ۱۳ درصد گردشگران خارجی که در سال ۲۰۱۹ میلادی به کره جنوبی سفر کرده‌اند، تحت تاثیر مشاهده فیلم و سریال‌های کره‌ای و تنها با هدف تجربه فرهنگ عامه و حضور در رویداد‌های فرهنگی به این کشور آمده بودند و در مجموع نیز ۲.۷ میلیارد دلار در کره جنوبی هزینه کرده‌اند.


 


کد مطلب: 299147

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/299147/سریال-بازی-مرکب-محرک-تازه-رشد-اقتصادی-کره

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir