به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۷ - ۲۱:۲۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۰ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب : ۲۹۹۱۶۷

باکو: ایران دست از کارزار توهین علیه ما بردارد!

گروه بین‌الملل: سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز در بیانیه‌ای مطرح کرد: توصیه ما به کسانی که دنبال تروریست‌ها هستند این است که نگاه دقیقی به اطراف خودشان بیاندازند.
باکو: ایران دست از کارزار توهین علیه ما بردارد!
به نقل از روزنامه ینی شفق، لیلا عبدالله اوا،‌ گفت: متاسفانه وزارت امور خارجه ایران دست از کارزار توهین علیه آذربایجان بر نمی‌دارد. ما چنین اتهاماتی را مطلقا رد می کنیم. او ادامه داد: ما این موضوع را در جنگ ۴۴ روزه نیز گفته بودیم و باری دیگر بر آن تاکید می‌کنیم که هیچ تروریستی در آذربایجان نیست. به طور کلی، به عنوان کشوری که از تروریسم رنج برده است، تروریست‌ها هیچ‌گاه جایی در آذربایجان نداشته اند. عبدالله اوا گفت: جای تعجب دارد که طی جنگ چنین اتهاماتی از سوی ایران مطرح نشده بود و چنین اتهاماتی تا زمانی که دولت جدید[ایران] پس از جنگ[قره باغ] روی کار نیامده بود، مطرح نشده بود. او در ادامه مطرح کرد «کارزار ضد آذربایجان» به هیچ طریقی برای ایران سودمند نخواهد بود.
سخنگوی وزارت امور خارجه آذربایجان مدعی شد: ایران به این «اتهامات بی‌اساس» متوسل می‌شود چون باکو مانع ورود غیرقانونی کامیون‌های ایرانی به آذربایجان می‌شود و توانست مناطق اشغالی‌اش را از کنترل ارمنستان در بیاورد.
وی همچنین ادعا کرد: «ما این را در جنگ ۴۴ روزه گفتیم و بار دیگر تأکید می‌کنیم که هیچ تروریستی در آذربایجان وجود نداشت. به طور کلی، به عنوان کشوری که به دلیل تروریسم آسیب دیده است، هرگز جایی برای تروریست‌ها در آذربایجان وجود نداشته است».
سخنگوی وزارت خارجه باکو با ادعای اینکه ارتش۱۰۰ هزار نفری این کشور برای شکست ارمنستان نیازی به مزدور ندارند، مدعی شد: «به طور شگفت‌انگیزی چنین اتهامی از سوی ایران در طول جنگ مطرح نشد و تا زمان روی کار آمدن دولت جدید [در ایران] پس از جنگ چنین نگرانی‌هایی مطرح نشد». عبدالله‌اوا با بیان اینکه اظهارات ضد باکو به نفع ایران نیست، ادعا کرد: «تهران به این اتهامات بی اساس متوسل شده است زیرا باکو از ورود غیرقانونی کامیون‌های ایرانی به آذربایجان جلوگیری کرده و مناطق خود را از کنترل ارمنستان خارج کرده است».
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها