به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۸:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۱ ساعت ۲۱:۴۵
کد مطلب : ۲۹۹۲۶۴

کدام غول اروپایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ را از دست می‌دهد؟

گروه ورزشی: مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر رو به اتمام است اما تکلیف بعضی از تیم‌های بزرگ اروپایی هنوز مشخص نیست.
کدام غول اروپایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ را از دست می‌دهد؟
 در حالی که دو بازی تا پایان مرحله انتخابی جام جهانی باقی مانده، چندین تیم شناخته شده هنوز نتوانسته‌اند کارشان را به پایان برسانند و با مشکلات جدی به دیدارهای آخر قدم خواهند گذاشت.
اسپانیا، ایتالیا، هلند و کرواسی چهار تیمی هستند که بیشترین مشکل را در این میان دارند. این چهار تیم باید دیدارهای مستقیم خود را که پر از هیجان و جذابیت خواهد بود با پیروزی پشت سر بگذارند تا بتوانند شرایط را به صورتی که می‌خواهند تغییر دهند. اسپانیا به طور خاص باید در دیدار برابر یونان به پیروزی برسد.
از سوی دیگر سایر تیم‌ها یا کار صعودشان را قطعی کرده‌اند یا در آستانه صعود هستند. آلمان و دانمارک اولین تیم‌های صعودکننده به رقابت‌های جام جهانی به حساب می‌آیند و تیم‌هایی چون فرانسه، بلژیک، انگلیس یا پرتغال نیز در آستانه کسب مجوز حضور در این رقابت‌ها قرار دارند.
 
اسپانیا بدون حق اشتباه
پیروزی سوئد باعث شد که اسپانیا حق از دست دادن امتیاز در بازی‌های پیش رو را نداشته باشد. به عبارتی دیگر، شاگردان لوییز انریکه باید در هر دو بازی خود به پیروزی برسند. آنها ابتدا باید در خانه یونان به مصاف این تیم بروند و سپس دیداری حساس را برابر سوئد برگزار کند.
گزینه دیگر اسپانیا این است که امیدوار باشد سوئد در بازی خود برابر گرجستان به پیروزی نرسد و بدین ترتیب بتواند با پیروزی برابر یونان پیش از برگزاری این دیدار سرنوشت‌ساز، جانشین سوئد در صدر جدول رده‌بندی شود.
 

 
فقط یک فاجعه مانع از صعود پرتغال به جام جهانی
پرتغال توانست با درخشش کریستیانو رونالدو در دیدار شب گذشته پیروز شود. با این حال صربستان با یک بازی بیشتر در صدر جدول این گروه قرار دارد و به همین دلیل شاگردان سانتوس باید در برابر ایرلند به پیروزی برسند تا با یک تساوی در بازی آخر برابر صربستان به مسابقات جام جهانی راه پیدا کنند.
 
کار نه چندان دشوار ایتالیا
تیم مانچینی جز تیم‌هایی است که کار آسان‌تری در دو بازی پایانی در پیش دارد. آنها با سوییس هم امتیاز هستند اما تفاضل گل بهتری دارند. آنها با یک تساوی و یک پیروزی در دیدارهای پیش رو که یکی از آنها بازی با سوییس در خانه است می‌توانند به جام جهانی صعود کنند. تنها سوییس می‌تواند برای این تیم دردسرساز شده و شرایط را تغییر دهد.
 

 
فرانسه در یک قدمی صعود
بعید است که مدافع عنوان قهرمانی در قطر حضور نداشته باشد. یک پیروزی ساده مقابل قزاقستان صعود آنها به جام جهانی را قطعی می‌کند. اوکراین و فنلاند شانسی برای ایجاد دردسر برای تیم دشان ندارند.
 
خیال آسوده بلژیک
شاگردان روبرتو مارتینز در جام جهانی بعدی حضور خواهند داشت. تنها اتفاقی که این شرایط را تغییر خواهد داد این است که آنها در هر دو بازی پیش رو مقابل استونی در خانه و مقابل ولز در خانه حریف شکست بخورند و یاران گرت بیل نیز در هر دو بازی پیروز شوند. این احتمالی بسیار بعید به نظر می‌رسد.
 
تهدید آینده هلند توسط هالند
شاگردان لوییس فن خال باید در دیدار بعدی برابر مونته‌نگرو به پیروزی برسند تا با خیال آسوده به بازی آخر برابر نروژ قدم بگذارند. درواقع انتظار می‌رود که هردو بازی بعدی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و در روز آخر نبردی رو در رو را برگزار کنند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد، هلند فقط به یک تساوی برابر یاران هالند نیاز دارد تا در قطر حضور پیدا کند.
 

 
نگاه نگران کرواسی به روسیه
نایب قهرمان فعلی جهان باید در بازی خود به پیروزی رسیده و در انتظار رویارویی با روسیه در بازی آخر باشد. یاران لوکا مودریچ باید در بازی بعد پیروز شده و به لغزش روسیه امیدوار باشند یا منتظر بازی آخر بمانند و سعی کنند در نبرد مستقیم برابر این تیم به پیروزی برسند تا به عنوان تیم اول گروه به جام جهانی بروند.
 
یک پای انگلیس در قطر
فینالیست جام ملت‌های اروپا باید در دو دیدار آینده برابر آلبانی و سن مارینو پیروز نشود که رتبه اول گروه را به خود اختصاص ندهد. به عبارت دیگر چنین اتفاقی بسیار بعید به نظر می‌رسد. لهستان نیز در این گروه در رده دوم قرار دارد.
 

 
قطعی شدن صعود آلمان و  دانمارک
شاگردان هانسی فلیک صعودشان به رقابت‌های جام جهانی را در روز دوشنبه قطعی کردند و دانمارک نیز روز سه‌شنبه به عنوان دومین تیم صعود کرده به جام جهانی انتخاب شد. هر دوی آنها در قطر حضور خواهند داشت.
برچسب ها: فوتبال اروپا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها