به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ساعت ۰۸:۴۸
کد مطلب : ۲۹۹۲۷۴

آذربایجان دو راننده ایرانی را آزاد کرد

آذربایجان دو راننده ایرانی را آزاد کرد
گروه سیاسی: خبرگزاری بلومبرگ از آزادی دو راننده کامیون ایرانی خبر داد که قبلا توسط پلیس آذربایجان بازداشت شده بودند. آزادی این دو راننده پس از درخواست امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران از همتای آذربایجانی خود انجام گرفته است.
بلومبرگ در گزارش خود آورده است که آزادی این دو راننده کامیون یک روز پس از گفت‌وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران و جیحون بایراموف، همتای آذربایجانی‌اش اتفاق افتاده است.امیرعبداللهیان در تماس تلفنی خود از بایراموف خواست که تردد کامیون‌های ایرانی را تسهیل کرده و دو راننده کامیون ایرانی را که در سپتامبر ۲۰۲۱ توسط پلیس آذربایجان دستگیر شده بودند، آزاد کند.
وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان  با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که تاکید ایران و آذربایجان بر حل همه اختلافات از طریق گفت‌وگو است.
در هفته‌های اخیر مناسبات ایرن و آذربایجان به دلیل دستگیری دو راننده ایرانی توسط پلیس آذربایجان و به دنبال آن انجام مانور نظامی توسط ایران  در نزدیکی مرزهای آذربایجان پرتنش بوده است. ایران همچنین ادعا کرده بود که نیروهای اسرائیلی در مرز آذربایجان با ایران حضور دارند.جمهوری آذربایجان ادعا کرده بود که رانندگان ایرانی به طور غیرمجاز و بدون پرداخت گمرک وارد قره‌باغ شده بودند.
کارشناسان امور گفته بودند که تنش پیش‌آمده به زودی از طریق مذاکره طرفین حل و فصل خواهد شد.
افشار سلیمانی، سفیر سابق ایران در باکو و کیف حدود یک هفته پیش در توییتر نوشت "به زودی میان سران آذربایجان و ارمنستان مذاکره آغاز خواهد شد. سلیمانی گفت "ایران و آذربایجان مجبور به تحکیم دوستی هستند و مردمان دو کشور از حاکمان دو کشور همین را می‌خواهند".  
سفیر سابق ایران در باکو در ارتباط با مکالمه تلفنی وزرای خارجه ایران و آذربایجان هم در توییتر نوشت طرفین خواستار حل اختلافات از طریق گفت‌وگوی شفاف، دوستانه و صمیمی شدند و از یکدیگر جهت سفرهای متقابل دعوت کردند.

 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها