به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۰۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۲۹۹۲۹۶

لوازم خانگی، صدرنشین قاچاق کالا

لوازم خانگی، صدرنشین قاچاق کالا
گروه اقتصادی: معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران گفت که بیشترین کالای قاچاق کشف شده در نیمه اول امسال، لوازم خانگی، انواع لاستیک خودرو و لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.
سعید محمدی پور، درباره کشف کالای قاچاق در شش ماهه اول امسال، تصریح کرد: در این مدت، ۳۵ هزار و ۹۰۴ بازرسی با تشکیل ۲۷۴ پرونده به ارزش ریالی بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان انجام شده که از نظر تعداد بازرسی ۹ درصد نسبت به شش ماهه اول سال قبل افزایش داشته است.به گفته وی، بیشترین کالای قاچاق کشف شده، لوازم خانگی، انواع لاستیک خودرو، لوازم آرایشی و بهداشتی بوده است.
وی در ادامه با اشاره به انجام ۴۶۶ هزار و ۱۱۱ بازرسی در نیمه اول امسال، اظهار کرد: در نتیجه این بازرسی‌ها، ۴۰ هزار و ۲۸ پرونده به ارزش بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان تشکیل شده است. این تعداد بازرسی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد و از نظر تعداد پرونده‌ها ۲۱ درصد افزایش داشته است.بیشترین تخلفات کشف شده در بازرسی‌ها در حوزه مواد پروتئینی، نان، شکر، و مواد غذایی بوده است.معاون نظارت و بازرسی همچنین از دریافت و بررسی ۲۲ هزار و ۱۰۷ مورد شکایت از طریق تلفن یا به صورت حضوری در سازمان صمت استان تهران طی نیمه اول امسال خبر داد و گفت: در این مدت ۲۹ هزار و ۸۹۷ مورد گشت مشترک انجام شده که منجر به تشکیل ۵۱۷۶ پرونده به ارزش ریالی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان شده است.به گفته وی بیشترین شکایات ۱۲۴ درخصوص گرانفروشی، تقلب و نبودن برچسب قیمت بوده است.
واردات لوازم خانگی از سال ۱۳۹۷ به کشور ممنوع است، اما مشاهدات میدانی حاکی از وفور کالای قاچاق در بازار است و مقامات مسئول، از جمله ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، نیز در این رابطه اظهار نظر نکرده‌اند.
برچسب ها: لوازم خانگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها