به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۲۹۹۲۹۹
تاكید رئیس‌جمهور بر کاهش نرخ بیکاری و افزایش رونق تولید

رییسی: تخت جمشید نشانه هنر والای ایرانیان است

رییسی: تخت جمشید نشانه هنر والای ایرانیان است
گروه سیاسی: رئیس جمهور در ادامه برنامه‌های سفر به استان فارس از مجموعه تاریخی تخت جمشید بازدید کرد و این بنا را نشانه هنر والای ایرانیان دانست.
 سید ابراهیم رییسی در سخنان کوتاهی در حاشیه بازدید از میراث جهانی تخت جمشید گفت:‌ بناها و مواریث تاریخی نظیر تخت جمشید نشان از هنر والای ایرانیان از سده‌های گذشته دارد که امروز با گذشت قرن‌های متمادی همچنان مایه حیرت و ستایش است. پیام دیگر بنای تخت جمشید خطاب به ستمگران است که ببینند سرنوشت کسانی که به مردم ظلم می‌کنند، چیست.
وی در دیدار از مجموعه تاریخی تخت جمشید با جمعی از مردم و بازدیدکنندگان حاضر نیز صمیمانه گفتگو کرد.
 رییسی همچنین با کارشناسان مرمت آثار باستانی در محوطه تاریخی تخت جمشید نیز گفتگو و با توضیحات آنها از جزئیات ترمیم بخش‌های مختلف این اثر باستانی ارزشمند، مطلع شد.
مجموعه آثار تاریخی تخت جمشید به یادگار مانده از دوران هخامنشیان در ۵۵ کیلومتری شمال شیراز در محدوده شهرستان مرودشت قرار دارد.
رئیس جمهوری پنجشنبه در آغاز سفر استانی به فارس،‌در بازدیدهای سرزده ای به شهرستان مرودشت در ۴۵ کیلومتری شمال شیراز رفت و ضمن بازدید از کارخانه تعطیل آزمایش، در جمع مردم روستای کناره مرودشت حضور یافت.
کاهش نرخ بیکاری و افزایش رونق تولید دو دستورکار مهم دولت
رئیس‌جمهور بر کاهش نرخ بیکاری و افزایش رونق تولید تاکید کرد و گفت: در راستای این دو مهم گام‌های اساسی برخواهیم داشت.
سیدابراهیم رئیسی، در بدو ورود به شیراز  اظهار داشت: سفر ما باید همراه با برنامه ریزی در جهت رفع مشکلات استان و مشکلاتی که مردم را رنج می‌دهد باشد.
  وی افزود: قبل از سفر به استان، هیئتی اعزام شده و مشکلات را بررسی کرده است و جلساتی در تهران تشکیل شده تا راهکارهایی اتخاذ شده و با برنامه‌ریزی برای رفع مشکلات اقدام شود. حل مشکلات استان با راهنمایی نماینده ولی فقیه در استان، همراهی استاندار و مسوولان میسر خواهد بود.
رئیس جمهور افزایش اعتماد مردم و رفع مشکل جوانان را اولویت خواند و افزود: رفع مشکل خشکسالی که مردم را رنج می دهد نیز یکی از مهم ترین مشکلات استان است که به دنبال رفع هستیم.
رئیسی فارس را دارای ظرفیت‌های بسیاری دانست و گفت: استان فارس قطب صنعت و کشاورزی و محور بسیاری خدمات است و می‌تواند در حوزه بازرگانی نیز نقش مهمی ایفا کند.
وی با اشاره به اینکه در راستای رفع مشکلات اقداماتی صورت‌گرفته اما کافی نبوده است، اظهار داشت: حل مشکلات استان نیاز به جدیت بیشتری دارد به‌دیژه استفاده از نیروی متراکم جوان و تحصیل‌کرده است که باید با رفع مشکل بیکاری از ظرفیت آنها استفاده شود.
او در پایان بر کاهش نرخ بیکاری و افزایش رونق تولید تاکید کرد و گفت: در راستای این دو مهم گام‌های اساسی برخواهیم داشت.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها