به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۲ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۲۹۹۳۰۵

زندان برای نماینده مجلس به جرم راه اندازی کانال تلگرامی

زندان برای نماینده مجلس به جرم راه اندازی کانال تلگرامی
گروه سیاسی: اردشیر مطهری نماینده مجلس دوره یازدهم از حوزه انتخاباتی گرمسار، آرادان، ایوانکی، روزگذشته از سوی شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت تهران به اتهام نشر اکاذیب و تهمت و افترا به افراد عادی و راه انداری کانال غیر قانونی و ضد انقلاب «حساب کشی» به دو سال حبس تعزیری محکوم شد.
به گزارش سایت دیده بان ایران، در این حکم، صراحتاً ضمن نام بردن از این نماینده مجلس آمده است که" به دلیل جایگاه اجتماعی متهمان این پرونده ۱۵ ماه از ۲۴ ماه حبس آقای اردشیر مطهری به مدت سه سال معلق می شود تا در صورت عدم ارتکاب جرائم عمدی موجب حد، قصاص، دیه و...محکومیت تعلیقی بلااثر گردد.
ماجرا از این قرار است که خردادماه سال گذشته دادستان شهرستان گرمسار در نامه‌ای به حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور نوشت: از حدود ۲ سال پیش یک کانال تلگرامی در سطح استان سمنان به ویژه شهرستان گرمسار شروع به فعالیت کرد که هدف خود را  افشاگری برخی مفاسد اعلام کرده بود اما با گذشت زمان طرح مسائل غیرواقعی از جمله مسائل اخلاقی توسط این کانال، شیرازه و اساس بسیاری از خانواده‌ها را مورد آسیب جدی قرار داد که تاکنون بیش از ۳۰ فقره شکایت علیه این کانال به ثبت رسیده است.
افشین داش محمدی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده، ادمین و هدایت‌کننده اصلی این کانال، آقای … است و، چون طبق تبصره ذیل ماده ۶۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، احضار نامزد‌های نمایندگی مجلس شورای اسلامی تا پایان انتخابات ممنوع است، به محض اتمام انتخابات احضار و در صورت لزوم، جلب این فرد در دستور کار جدی دادسرا خواهد بود.
اشاره دادستان گرمسار به «اردشیر مطهری» نماینده انقلابی گرمسار در مجلس یازدهم است که از او به عنوان ادمین کانال «حساب کشی۲۱» نام برده می‌شود.  گفتنی است این حکم قابل تجدیدنظرخواهی است.
برچسب ها: مجلس

۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ۰۷:۱۳
باز هم تیتر انحرافی زدید؟!
حبس بخاطر نشر اکاذیب هست نه ایجاد کانال
چرا دوست دارید این مخاطبین کم شما هم سایت تان را رها کنند؟ (377894)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها