به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ساعت ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۲۹۹۳۵۹

میزان تسلط دانش‌آموزان به روخوانی قرآن

میزان تسلط دانش‌آموزان به روخوانی قرآن
گروه جامعه: رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف‌های موجود در نظام آموزشی برای آموزش قرآن گفت: متأسفانه در بخشی‌ از برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های حوزه آموزشی و پرورشی در رابطه با قرآن ضعیف عمل کرده‌ایم. اینکه در دوران ۱۲ سال تحصیل یک دانش‌آموز تنها ۷۲۰ ساعت برنامه و تلاوت قرآن در نظر گرفته شود اما با این وجود بیش از ۶۰ درصد دانش‌آموزان روخوانی و روان‌خوانی قرآن را ندانند، ضعف نظام آموزشی، آموزش و پرورش و برنامه‌ریزان قرآنی ما را نشان می‌دهد.
حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر بیان کرد: آن چیزی که امروز در جامعه ما آسیب‌زاست، این است که روح توحید در وجود انسان‌ها حکومت پیدا نکرده و نبود حاکمیت احکام الهی و معارف دینی در عمق وجود افراد نتیجه‌ای است که اکنون آن‌ را مشاهده می‌کنیم. هرچه ما از معارف الهی، قرآن و اهل‌ بیت(ع) فاصله بگیریم، مشکلات به جامعه فشار می‌آورد و به مردم آسیب می‌رساند. راه بشر برای برون‌رفت از بحران‌های پیش رو فقط قرآن و اهل‌ بیت(ع) است.
پژمانفر با بیان این‌که ارتباط با قرآن، تلاوت و تجوید دریچه‌ای است که باید از آن عبور کرد و وارد سرسرای معارف الهی شد، خاطرنشان کرد: این یکی از ضرورت‌هایی است که باید به آن بپردازیم. در حرکت در مسیر معارف الهی چاره‌ای جز نداریم. می‌توان آرامش را در زندگی افرادی که امروز توانسته‌اند معارف الهی را در خانواده، جامعه و پیرامون خود حاکم کنند، مشاهده کرد.
نماینده  مشهد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در ساحل قرآن نمانید و اگر می‌خواهید به عمق قرآن دست پیدا کنید، راهی جز عبور از ساحل آن ندارید، تصریح کرد: اگر امروز بتوانیم انس با قرآن را در نوجوانان ایجاد کنیم تا این کتاب الهی در زندگی آن‌ها حضور پیدا کند، آینده آن‌ها نیز همین‌گونه رقم خواهد خورد. به تعبیر امام حسن عسکری(ع) اگر روحیات و رفتار فردی در کودکی با این شیوه شکل گرفت، در آینده نیز نمی‌تواند آن را رها کند. وقتی کسی سحرها بیدار شد و تلاوت قرآن کرد، قرآن او را در حصن حصین خود نگه‌ می‌دارد و تا آخر عمر در همین مسیر حرکت خواهد کرد.


 
برچسب ها: قرآن کریم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها