به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ساعت ۱۲:۵۳
کد مطلب : ۲۹۹۳۷۲

رهبر کره شمالی به دادگاه احضار شد

رهبر کره شمالی به دادگاه احضار شد
گروه بین الملل: شماری از اتباع فراری کره شمالی، با مراجعه به دادگاهی در توکیو، در اقدامی نمادین شکایتی را علیه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی مطرح کردند.
هدف از این شکایت، مسئول دانستن دولت پیونگ یانگ از بابت برنامه‌ای است که طی آن در فاصله سال‌های ۱۹۵۹ تا ۱۹۸۴ بیش از ۹۰ هزار نفر از ژاپن به کره شمالی منتقل شدند.هر چند هدف این برنامه جذب کره‌ای تبارها بوده است اما شماری از همسران ژاپنی آنها نیز تحت تاثیر این برنامه که به آنها وعده اسکان در بهشت روی زمین را می‌داد؛ قرار گرفتند.
در حال حاضر، پنج نفر از افرادی که خود را قربانی این برنامه می‌دانند؛ با شکایت نزد دادگاه منطقه‌ای توکیو، خواستار دریافت غرامت به ارزش ۱۰۰ میلیون ین (معادل ۸۸۰ هزار دلار) شده‌اند.
با توجه به عدم وجود روابط دیپلماتیک میان ژاپن و کره شمالی، کیم جونگ اون به عنوان رئیس دولت پیونگ یانگ به این دادگاه احضار شده است.در مجموع در این برنامه ۹۳ هزار و ۳۴۰ نفر به کره شمالی بازگردانده شدند. مجری این برنامه انجمن‌های صلیب سرخ در ژاپن و کره شمالی بودند و بودجه آن از سوی پیونگ یانگ تأمین شد. دولت ژاپن نیز از این طرح حمایت کرده بود و رسانه‌ها از آن به عنوان یک کارزار انسانی برای کره‌ای‌هایی که برای زندگی در ژاپن به مشکل برخورده بودند، تعبیر می‌کردند.
برچسب ها: کره شمالی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها