به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ساعت ۱۲:۵۶
کد مطلب : ۲۹۹۳۷۴

تورم چین در حال صفر شدن!

تورم چین در حال صفر شدن!
گروه اقتصادی: نرخ تورم چین در ادامه مسیر نزولی خود به ۰.۷ درصد رسید.
 نرخ تورم چین در ١٢ ماه منتهی به سپتامبر به مثبت ۰.۷ درصد رسید. این نرخ تورم که ۰.۱ درصد کمتر از تورم ماه قبل و ۰.۲ درصد کمتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بوده، بیش از همه تحت تأثیر کاهش قیمت گوشت خوک قرار گرفته که تورم آن به منفی ۴۶.۹ درصد کاهش پیدا کرده است. این کمترین تورم ثبت شده ۶ ماه اخیر در چین بوده است.
مواد غذایی با تورم منفی ۵.۲ درصدی و مراقبت‌های درمانی با تورم ۰.۴ درصدی از بخش‌های مهم کاهنده تورم بوده اند. در بین سایر بخش‌های تورمی، تورم بخش فرهنگ و آموزش ۳.۲ درصد و آب و برق ۱.۱ درصد اندازه گیری شده است.هسته تورمی که تورم بخش انرژی و مواد غذایی را به دلیل نوسانات بالای قیمت در آن‌ها در نظر نمی‌گیرد، در این ماه به ۰.۶ درصد رسیده که در مقایسه با ماه قبل ۰.۱ درصد کمتر شده است. متوسط نرخ تورم چین در بازه زمانی ۱۹۸۶ تا ۲۰۲۱ معادل ۴.۹۵ درصد بوده است که بالاترین تورم ثبت شده مربوط به فوریه ۱۹۸۹ با ۲۸.۴۰ درصد و کمترین تورم نیز مربوط به آوریل ۱۹۹۹ با منفی ۲.۲ درصد بوده است.
بر مبنای ماهانه، نرخ تورم چین در این ماه به صفر درصد رسیده است که ۰.۱ درصد کمتر از تورم ماهانه ثبت شده این کشور برای ماه قبل به حساب می‌رود.
با کاهش سرعت شیوع کرونا، روند بازگشایی کسب و کار‌ها در چین شدت یافته است. یی گانگ- رئیس بانک مرکزی چین با برشمردن برخی از اقدامات این بانک برای ثبات بخشی به بازار‌های مالی این کشور گفته است که تلاش‌ها برای حمایت بیشتر از بخش‌های مختلف اقتصادی ادامه خواهد یافت هر چند که به لطف زیرساخت‌های نیرومند، اقتصاد این کشور با وجود شیوع گسترده کرونا آسیب زیادی ندیده است.



 
برچسب ها: چین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها