به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ساعت ۱۳:۱۱
کد مطلب : ۲۹۹۳۷۸

ایران در حال تشکیل تیم مذاکره‌کننده

ایران در حال تشکیل تیم مذاکره‌کننده
گروه سیاسی: نشریه «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع مطلع گزارش داد که ایران در حال نهایی‌کردن ترکیب تیم مذاکره‌کننده برای از سرگیری گفت‌وگوهای وین است.
یک دیپلمات اروپایی در گفت‌وگو با «لارنس نورمن» خبرنگار این نشریه مستقر در بروکسل به ارائه جزئیات اولیه‌ای از سفر و رایزنی‌های «انریکه مورا» معاون مسئول اتحادیه اروپا در تهران پرداخت.بر اساس این گفته‌ها، ایران به مورا گفته که هنوز در حال نهایی‌کردن گام‌ها برای تکمیل تیم مذاکره‌کننده (جهت احیای توافق هسته‌ای) است اما با این حال تهران تاکید کرده تصمیم برای بازگشت به وین قطعی است.
این دیپلمات اروپایی به وال استریت ژورنال گفت: «آنها (ایران) قاطعانه مصمم هستند که به وین برگردند و مذاکرات را تکمیل کنند».
نورمن در ادامه به نقل از این منبع مطلع نوشت: «گفت‌وگوهایی که قرار است اواخر ماه اکتبر در بروکسل برگزار شود، فقط بین ایران و اروپا خواهد بود. ایران گفت‌وگوهای دوجانبه دیگری نیز خواهد داشت. ایده پشت این طرح اینگونه است که دو طرف تمام متن‌های موجود روی میز در وین را بررسی کنند و سوالات مختلفی که تیم جدید ایران خواهد داشت را توضیح دهند».
البته خبرنگار وال استریت ژورنال در توئیت دیگری نوشت که این توضیحات یک منبع بود ولی منبع دوم برداشت دیگری از گفت‌وگوهای تیم اروپایی حاضر در تهران داشته که از آن به عنوان «مذاکره برای مذاکره» یاد کرده است.

 
برچسب ها: برجام
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها