به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ساعت ۱۵:۰۶
کد مطلب : ۲۹۹۳۸۹

هر پادگان ارتش مانند حسینیه است

هر پادگان ارتش مانند حسینیه است
گروه سیاسی: فرمانده کل ارتش همزمان با ۲۴ مهرماه سالروز تاسیس عقیدتی سیاسی در ارتش، با بیان این که مدال پر افتخار ارتش حزب الله را بر سینه داریم، گفت: بصیرت و روحیه سلحشوری موتور محرکه اجرای ماموریتها است.
 امیرسید عبدالرحیم موسوی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و اعتقادی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، گفت: امروز وقتی وارد هر پادگانی از ارتش می شوید گویی وارد حسینیه شده اید. شاید بهتر است بگوییم که امروز در ارتش حسینیه‌هایی وجود دارد که در آن کار پادگانی و فعالیت نظامی نیز انجام می شود. اینها همه نتیجه تلاش روحانیونی است که بصورت شبانه روزی در کنار کارکنان وظیفه و کادر در امور مختلف ورزشی، نظامی، برگزاری دوره‌های مختلف فرهنگی و بصیرتی لحظه به لحظه حضور دارند و آموزش‌ها و آموزه‌های مدیریت و فرماندهی دینی را به آنها منتقل می‌کنند.
وی تصریح کرد: به همان اندازه که در ارتش نسبت به ارتقای توانمندی و آمادگی رزمی و رفع نیازهای معیشتی دقت و حساسیت وجود دارد به همان میزان و بلکه بیشتر بر روی موضوع تعالی معنوی و بصیرتی کارکنان نیز دقت داریم؛ چرا که معتقدیم موتور محرکه اجرای ماموریت‌ها در کنار تخصص و تعهد، روحیه سلحشوری و درک و بصیرت کارکنان است.
وی در این رابطه به گسترش فرهنگ قرآن و حدیث در سطح ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: کارکنان و خانواده‌های ارتشیان امروز در حوزه‌های فرهنگی و ملی در سطح ممتازی وارد عرصه می شوند؛ همچنین حضور ۷۸ درصدی رای دهندگان از خانواده ارتش در انتخابات اخیر ریاست جمهوری که از میانگین کشوری بیش از ۳۰ درصد بالاتر است، نشان دهنده بصیرت و التزام عملی به وظیفه ملی در سطح کارکنان و خانواده‌های کارکنان است.
امیر سرلشکر موسوی افزود: حضرت آقا چندین سال پیش در دانشگاه شهید ستاری فرمودند که ارتشی بودن باید متشرّع بودن و متدیّن بودن را برای مردم تداعی کند؛ همانطور که بارها مشاهده کردیم سرباز، درجه دار، افسر و امیر ما در حوادث طبیعی پیش آمده در میان مردم بی پناه جهت کمک رسانی حضور یافتند و حافظ جان ومال و ناموس ملت بودند که این بیانگر عمق اعتقاد به مسائل دینی و تشرّع در کارکنان ارتش است.
وی با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی باید با تکیه بر اصول و قواعد اسلامی کار را پیش می بردیم، تصریح کرد: همه افرادی که در ابتدای انقلاب حضور داشتند انسان‌های متدین و متشرعی بودند؛ اما اداره کار مبتنی بر آموزه‌های دینی، نیازمند تشکیل مدیریت و فرماندهی بر اساس اصول اعتقادی دین اسلامی بود که از سوی حضرت امام (ره) با ایجاد این سازمان عملیاتی شد؛ در واقع پذیرش قلبی این مسئله و عمل به بخشنامه‌های آن بسیاری از مشکلات کشور را مرتفع خواهد کرد.
وی حضور روحانیت در ارتش را بسترساز رشد معنوی و اعتقادی کارکنان ارتش عنوان کرد و گفت: امروز بحمدالله روحانیت با ارتش پیوند خورده و آثار و برکات و نتایج آن برای همه ملموس و قابل مشاهده است. وقتی حضرت آقا یک فرمانی می‌دهند اجرای آن برای ما یک تکلیف شرعی محسوب می شود که از بالاترین رده تا پایین ترین سطح خود را ملزم به اجرای آن دانسته و تلاش می کنیم؛ چراکه یک تکلیف شرعی و واجب الاطاعه است.
امیر سرلشکر موسوی با اشاره به اثربخشی عوامل فیزیکی ملموس و غیر ملموس برتر ساز در حوزه توان و آمادگی رزمی، گفت: یکی از مهمترین عوامل برترساز که تعادل و توازن قدرت را در حوزه رزم تغییر می دهد بهره مندی از روحیه معنوی، سلحشوری، انگیزه و میل به پیروزی است؛ اینکه نیروی انسانی به این باور دست پیدا کند که در مسیر حق، چه بکُشیم و چه کشته شویم پیروز عرصه نبرد هستیم. این یک فرهنگ عظیم و ارزشمندی است که دوران دفاع مقدس تبلور عینی این فرهنگ اصیل است؛ در واقع حضور موثر روحانیان در کنار رزمندگان اسلام این فرهنگ غنی را در دوران دفاع مقدس و پس از آن رقم زد.
فرمانده کل ارتش، حضور موثر روحانیت را در دوران دفاع مقدس مصداق بارز اجرای فرمان الهی از سوی متولیان دین عنوان کرد و افزود: روحانیت همواره در دوران دفاع مقدس همراه نیروهای نظامی بودند و بسیاری از این عزیزان در عملیات های مختلف شرکت کرده، شهید، زخمی و یا اسیر شدند.
امیر سرلشکر موسوی گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شخصی نیستند که با کسی تعارف داشته باشند. وقتی ایشان می فرمایند ارتش امروز مصداق آیه شریفه«أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ» است به واقع این کلام از جایگاه والایی برخوردار است که ما هنوز نتوانسته ایم به عمق آن پی ببریم و آنرا درک کنیم. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دقت نظر دارند و می دانند مخاطب این حرف‌ها و مضامین عالی چه افراد و انسان‌هایی هستند.

 
برچسب ها: ارتش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها