به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۲۹۹۳۹۴

ده هزار روبل پاداش برای واکسن در روسیه

ده هزار روبل پاداش برای  واکسن در روسیه
گروه بین الملل: تمایل به دریافت واکسن کرونا در روسیه همچنان بسیار نازل است. شهردار مسکو برای تشویق شهروندان به هر کاری دست زده است. اکنون برای سالمندانی که حاضر به دریافت دوز دوم واکسن کرونا شوند، ۱۰ هزار روبل پاداش پیش‌بینی شده است.
سرگئی سابیانین شهردار مسکو است. از هر راه و روش ممکنی برای جلب نظر مساعد ساکنان این شهر بهره گرفته تا بر میزان واکسیناسیون کرونا بیافزاید.سابیانین زمانی گفته بود که بین کسانی که واکسن کرونا تزریق کرده باشند، به حکم قرعه خودرو می‌دهد. به‌رغم آن، توفیق چندانی از این راهکار نصیب او نشد.
پس از آن از الزام واکسیناسیون برای بسیاری از مشاغل سخن گفت. این روش نیز کارگر نیافتاد. او اکنون پرداخت ۱۰ هزار روبل پاداش (معادل ۱۲۰ یورو) برای افراد مسن‌تر از ۶۵ سال که حاضر به دریافت دوز دوم باشند، را پیش کشیده است.اینکه این راهکار بتواند سالمندان مسکو را راضی کند، روشن نیست. باید منتظر نتیجه آن ماند. آنچه اما روشن است، این است که مردم روسیه تمایل چندانی به دریافت واکسن کرونا از خود نشان نمی‌دهند.شمار مبتلایان به ویروس کرونا  در روسیه هر هفته رکورد جدیدی به جا می‌گذارد. گفته می‌شود موارد جدید ثبت ابتلا به کرونا در حال حاضر به سه برابر مدت زمان مشابه سال گذشته رسیده است. آماری که در اوایل ماه اکتبر از سوی تاتیانا گولیکوآ، معاون امور بهداشت و درمان نخست‌وزیر روسیه منتشر شده است.
افزون بر آن گفته می‌شود که روزانه حدود ۱۰۰۰ نفر در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را در روسیه از دست می‌دهند.بر اساس آمار رسمی دولت روسیه، تا کنون ۲۲۰ هزار نفر در این کشور در اثر ابتلا به کووید ۱۹  جان خود را از دست داده‌اند. آمار غیررسمی اما بیش از آن است.آلکسی راکشا، مردم‌شناس روس که پیش از این به عنوان مشاور برای اداره آمار "روس‌استات" کار می‌کرده گفته است که از اکتبر سال ۲۰۲۰ تا سپتامبر ۲۰۲۱ حدود یک میلیون نفر از جمعیت روسیه کاسته شده است.
کسانی که در مدت زمان یادشده جان خود را از دست داده‌اند، عمدتا با بیماری‌هایی سر و کار داشته‌اند که به بیماری کووید ۱۹ مرتبط بوده‌اند: بیماری‌هایی همچون بیماری قند، فشار خون و تنگی نفس.
به باور راکشا، کاهش این میزان جمعیت عمدتا ناشی از ابتلا مردم به ویروس کرونا و کووید ۱۹ است. او می‌گوید در آمار قربانیان جاده‌ای یا مبتلایان به بیماری‌های مهلک همچون سرطان تغییر فاحشی نسبت به پیش از شیوع ویروس کرونا مشاهده نمی‌شود.

 
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها