به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ساعت ۱۶:۲۹
کد مطلب : ۲۹۹۳۹۵

بازگشت مجدد آمریکا به شورای حقوق بشر

بازگشت مجدد آمریکا به شورای حقوق بشر
گروه بین الملل: سه سال پس از خروج آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل این کشور مجددا به جمع اعضای این شورا پیوسته است. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، دفاع از دموکراسی، حقوق بشر و آزادی را از اولویت‌های دولت بایدن اعلام کرده است.
در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸ دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا خروج آن کشور از شورای حقوق بشر سازمان ملل را رسما اعلام کرد. تصمیم ترامپ از جمله به علت انتقادهای این شورا به عملکرد دولت اسرائیل بود. آمریکا به عنوان ۴۷مین عضو این شورا انتخاب شد. مرکز شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو قرار دارد.
۱۷ کشور دیگر نیز به جمع اعضای این شورا پیوستند. از آن بین می‌توان به کشورهای هند، آرژانتین و لوکزامبورگ اشاره کرد. دوره عضویت این کشورها در سال ۲۰۲۲ آغاز می‌شود و دو سال ادامه دارد.افزون بر آن کشورهایی همچون قطر، امارات متحده عربی و اریتره نیز به جمع اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل محلق شده‌اند. این در حالی است که این کشورها به علت نقض حقوق بشر با انتقادهایی زیادی روبرو هستند.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در ارتباط با عضویت مجدد این کشور در شورای حقوق بشر سازمان ملل تصریح کرد، دولت بایدن دفاع از ارزش‌های دموکراتیک، همچون آزادی، حقوق بشر و قانون‌مداری را در شمار وظایف اصلی خود تلقی می‌کند.
باید یادآور شد که شورای حقوق بشر سازمان ملل به علت عدم محکوم کردن قاطع موارد نقض حقوق بشر در کشورهایی همچون چین، با انتقادهایی روبرو است. افزون بر آن، در بین اعضای این شورا کشورهایی وجود دارند که در آن‌ها حقوق بشر نقض می‌شود.
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها