کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توافق اولیه برای تشکیل دولت جدید آلمان

23 مهر 1400 ساعت 16:32


گروه بین الملل: اولاف شولتز، وزیر دارایی آلمان همچنان که سوسیال دموکرات‌های متعلق به وی به همراه حزب طرفدار محیط زیست سبزها و حزب لیبرال اف.دی.پی امروز جمعه توافق اولیه خود را برای تشکیل دولتی جدید اعلام کردند،‌یک گام دیگر به جانشینی آنگلا مرکل در صدر اعظمی نزدیکتر شد.

 این سه حزب از زمانی که حزب چپ میانه روی سوسیال دموکرات متعلق به شولتز در انتخابات سراسری ۲۶ سپتامبر پیروز شد مشغول مذاکره بر سر تشکیل دولت بوده‌اند؛ انتخاباتی که در آن محافظه کاران متعلق به آنگلا مرکل صدر اعظم در حال کناره گیری آلمان همچنان که او خودش را آماده ترک سیاست می‌کند در جایگاه دوم قرار گرفتند.
اولاف شولتز  گفت:‌ در مجموع ما اکنون می‌توانیم احساس کنیم که یک شروع جدید امکان پذیر شده و از سوی سه حزبی که در اینجا گرد هم آمده‌اند رقم خورده است.
او بیان کرد: ما بر سر سند مربوط به مذاکرات مقدماتی توافق کرده‌ایم. این یک نتیجه خیلی خوب است که به وضوح نشان می‌دهد دولتی که خواستار تضمین پیشرفت است می تواند در آلمان تشکیل شود.
آنالنا بائربوک، رهبر مشترک حزب سبزها گفت این توافق اولیه منادی "ائتلاف پیشرفت برای استفاده واقعی از دهه آینده به عنوان دهه تجدید را می‌دهد".
این توافق به عنوان اساس مذاکرات تشکیل ائتلاف رسمی به معنی روانه شدن ائتلاف متعلق به مرکل به سمت کرسی‌های اپوزیسیون است.
یک نظرسنجی جدید  نشان داد که ۶۲ درصد آلمانی‌ها از تشکیل ائتلاف سه گانه "چراغ راهنمایی" (اشاره به سه رنگ قرمز حزب سوسیال دموکرات،‌سبز مربوط به حزب سبزها و زرد مربوط به حزب اف.دی.پی) حمایت می‌کنند و از هر چهار آلمانی سه نفر انتصاب شولتز به صدراعظمی را "خوب"‌ارزیابی کرده‌اند.


کد مطلب: 299396

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/299396/توافق-اولیه-تشکیل-دولت-جدید-آلمان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir