به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۵:۱۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۳ ساعت ۱۷:۲۱
کد مطلب : ۲۹۹۴۰۷

لزوم تزریق دز سوم سینوفارم به افراد ۶۰ساله‌ها

لزوم تزریق دز سوم سینوفارم به افراد ۶۰ساله‌ها
گروه علم و فناوری: گروه مشاوران واکسیناسیونِ سازمان جهانی بهداشت (WHO)، تزریق دز سوم واکسن‌های چینی سینوفارم و سینوواک علیه کرونا را برای افراد ۶۰ سال به بالا تایید کرد.
"روزنامه ساوت مورنینگ پست" در مطلبی در این باره و در رابطه با گزارش اخیر کارشناسان سازمان جهانی بهداشت منتشر کرد: "گروه مشاوره راهبردی کارشناسان در زمینه واکسیناسیون" (SAGE) در سازمان جهانی بهداشت تاکید دارد که دز سوم دو واکسن کرونای سینوواک و سینوفارم در واقع دز تقویتی محسوب نمی شود بلکه جزو دوره اصلی واکسیناسیون با این دو واکسن ساخت چین است.
این گروه مشاوران همچنین تاکید کردند که واکسن سوم نیز باید به افراد دارای نقص ایمنی متوسط ​​و شدید که با هر واکسن دیگر تایید شده از سوی سازمان بهداشت جهانی واکسینه شده اند، تزریق شود.
کارشناسان SAGE توصیه های خود را پس از بررسی هفته گذشته روی داده های جمع آوری شده از زمانی که سازمان جهانی بهداشت تعداد محدودی از واکسن های کووید ۱۹ را برای استفاده اضطراری تایید کرد، اعلام کردند.
دز سوم دو واکسن کرونای سینوواک و سینوفارم در واقع دز تقویتی محسوب نمی شود بلکه جزو دوره اصلی واکسیناسیون با این دو واکسن ساخت چین استبه گفته آنها، داده ها نشان می دهد که افراد در این دو گروه پس از واکسیناسیون استاندارد، بیشتر در معرض خطر عفونت های غیرمنتظره یا پیشرفته (breakthrough infections) بوده‌اند.
همچنین افراد دارای نقص ایمنی در این گروه عمدتا شامل مبتلایان به سرطان یا سایر بیمارانِ تحت روش‌های درمانی هستند که سیستم ایمنی بیماران را سرکوب می‌کنند.
این کارشناسان همچنین تاکید کردند که تزریق دُز تقویتی برای کل جمعیت توصیه نمی شود و این درحالیست که تاکنون برخی از کشورها اقدام به این کار کرده اند.
سازمان جهانی بهداشت خواهان توقف تزریق دُز سوم برای عموم مردم تا پایان سال است چرا که مردم در کشورهای فقیرتر برای دریافت اولین دُز واکسن در اولویت هستند.
 هدف این سازمان مبنی بر واکسیناسیون کامل ۱۰ درصد از جمعیت هر کشور تا پایان ماه سپتامبر (ماه گذشته میلادی) در ۵۶ کشور محقق نشد. هرچند، تقریبا ۹۰ درصد کشورهای پردرآمد به این هدف دست پیدا کردند.
برچسب ها: واكسیناسیون
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها