به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۱۱/۱۰ ساعت ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۲۹۹۴۱

گران‌ترین وسایل آنتیک و عتیقه‌ دنیا/تصاویر

گروه فرهنگ وهنر: بسیاری از اجناس ممکن است در زمان انتشار خود ارزش خاصی نداشته باشند، اما هنگامی که چند صد سال از زمان ساخت یک وسیله گذشته باشد ارزش آن تا چندین برابر رشد می‌کند.
اکثر ما در منازل خود صاحب وسیله‌هایی قدیمی هستیم که از بزرگ‌ترهای خانواده به ما رسیده است. هرچند که ممکن است این وسیله‌ها ارزشی مالی نداشته باشند اما از نظر معنوی برای خودمان بسیار ارزشمند هستند. اگر تا به حال سری به یک مغازه فروش عتیقه زده باشید، متوجه شده‌اید که قیمت اجناسی که در آنجا به فروش می‌رسند به شدت گران است. قدمت، ظاهر، کمیابی و صاحبان قبلی این اجناس ارزش خاصی به آنها می‌بخشد. کلکسیون‌داران گاهی حاضرند تا میلیون‌ها دلار برای یک جنس با ارزش هزینه کنند.
در ادامه با گران‌ترین اقلام و اجناس آنتیک و عتیقه‌ای که به صورت رسمی خرید و فروش شده‌اند، آشنا خواهید شد.


سوپ‌خوری Germain Royal


ساخته شده در سال 1733 و با وزنی بیش از 13 کیلوگرم؛ این ظرف سوپ 10.6 میلیون دلار قیمت دارد.


میز تحریر
میزی دست‌ساز مربوط به سال 1760 که از یک کتاب‌خانه و یک میز تحریر متصل به هم ساخته شده است. این میز در سال 1989 به قیمت 12.4 میلیون دلار به فروش رفت.

مینیاتور دربار ایرانی

یکی از بهترین نمونه‌های آثار هنر اسلامی، این تابلو مربوط به سال 1500 است و به عنوان یکی از بهترین آثار هنری و ادبی در جهان شناخته می‌شود. این تابلو در سال 2011 به قیمت 12.5 میلیون دلار به فروش رفت.

تاج الماس‌


یک عتیقه خاص و زیبا. این تاج که از الماس و جواهرات زیادی ساخته شده است به دلیل صاحبان قبلی‌اش بسیار با ارزش‌تر شده است. در گذشته این تاج در اختیار افرادی همانند اشرافیون دانمارک، فرانسه و آلمان بوده است. این تاج در سال 2011 به قیمت 12.7 میلیون دلار به فروش رفت.

ظرف تاریخی


یکی از گران‌ترین عتیقه‌های کشور چین که در سال 2008 به قیمت 15 میلیون دلار به فروش رفت. این ظرف مربوط به دوران مینگ (قرن 13 و 14) است و از طلای 18 عیار ساخته شده است.

جام میناگری شده

ساخته شده در میان سال‌های 1736 و 1795 این عتیقه ارزشی معادل 16.5 میلیون دلار دارد و در سال 2010 به یک خریدار نا معلوم فروخته شد.

شیپور جنگی



شیپورهای قدیمی بیشتر در هنگام آغاز جنگ استفاده می‌شده‌اند. بسیاری از این شیپورها به صورت دستی را بر روی عاج فیل می‌ساختند. یک شیپور جنگی مربوط به قرن 11 میلادی در اسکاندیناوی، این شیپور به قیمت 17 میلیون دلار به فروش رفت که آن را تبدیل به دومین اثر هنری با گران قیمت‌ترین قیمت در جهان کرد.

دست نوشته داوینچی


نوشته شده در سال‌ها 1700 این مجموعه یادداشت‌های از اختراعات و طرح‌های لئوناردو داوینچی است. بیل گیتس توانست این مجموعه را در سال 1994 به قیمت 30 میلیون دلار خریداری کند.

کابینت Badminton

یکی از بهترین آثار فرانسوی که تا به حال ساخته شده است. این کمد توسط 30 نفر در طول 6 سال ساخته شد. قیمت این اثر که در سال 2004 به فروش رفت 32 میلیون دلار است.

ظرف جنجالی


این ظرف زیبا مدرک این است که کشف یک عتیقه در زیرزمین می‌تواند شما را ثروتمند کند. در ابتدای بررسی این اثر به نظر می‌آمد که این عتیقه اصل نباشد و قیمت آن 1000 دلار برآورد شد اما پس از بررسی دقیق، این ظرف توانست در حراجی سال 2010 به مبلغ 81 میلیون دلار دست یابد.
مرجع : بازارخبر