به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب : ۲۹۹۴۳۵

ریزش طلا؛ بازار از صعود قیمت ناامید شد

ریزش طلا؛ بازار از صعود قیمت ناامید شد
گروه اقتصادی: نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد پس از این که اونس طلا موفق نشد هفته گذشته قیمت ۱۸۰۰ دلار را بشکند، تحلیلگران وال استریت درباره روند قیمت طلا در هفته جاری مردد هستند اما سرمایه گذاران کوچک همچنان خوش بینی خود را حفظ کرده اند.پس از این که قیمت طلا اواسط هفته گذشته تحت تاثیر آمار تورم داغتر از حد انتظار ۴۰ دلار صعود کرد، نتوانست مرز روانی ۱۸۰۰ دلار را بشکند که باعث یک دور دیگر ریزش قیمت شد.

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۲۹ دلار و ۶۰ سنت معادل حدود ۱.۷ درصد کاهش یافت و در ۱۷۶۸ دلار و ۳۰ سنت بسته شد. با این حال قیمت طلا برای کل هفته ۰.۶ درصد رشد کرد که بزرگترین رشد هفتگی از هفته منتهی به سوم سپتامبر بود.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، ۱۳ نفر شرکت کردند که ۳۸.۵ درصد نسبت به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند و به همین میزان مشابه به کاهش قیمت طلا رای دادند و ۲۳ درصد هم نظر خنثی داشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران غیرحرفه ای، ۱۴۲۵ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۶۸ درصد به افزایش قیمت طلا و ۱۹ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند در حالی که ۱۳ درصد نظری نداشتند.عاملی که در کاهش قیمت طلا موثر بود، آمار خرده فروشی بهتر از حد مطلوب بود که نشان داد بانک مرکزی آمریکا می تواند در خصوص تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه یا افزایش نرخهای بهره با دست بازتری عمل کند.

آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز گفت: تا زمانی که بازار پی ببرد هر گونه تحکیم سیاست پولی از سوی بانک مرکزی آمریکا و سایر بانکهای مرکزی بزرگ جهان دیرهنگام بوده است، این فراز و فرودها ادامه خواهد یافت. زمانی که این اتفاق بیافتد، گفتن آن دشوار است اما وقتی اتفاق بیافتد، طلا جهش شدیدی خواهد داشت و هر چه این اتفاق دیرتر بیافتد، حرکت صعودی طلا شدت بیشتری خواهد داشت.

مارک چندلر، مدیرعامل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس اظهار کرد: در حال حاضر بازار افزایش احتمالی نرخهای بهره در نیمه دوم سال آینده را پیش بینی می کند که زودتر از تصور قبلی است. وی در ادامه افزود: من همچنان نسبت به طلا بدبین هستم. صعود چشمگیر متعجبم خواهد کرد اما طلا از میانگین قیمت ۲۰۰ روزه و محدوده ۱۸۰۰ دلار عقب نشینی کرده است.

محدوده قیمتی که سرمایه گذاران در هفته جاری باید زیر نظر داشته باشند، بین ۱۷۲۵ تا ۱۸۲۵ دلار است.
تحلیلگرانی که به طلا خوش بین هستند همچنان انتظار دارند این فلز ارزشمند قیمت ۱۸۰۰ دلار را بشکند و به نگرانیهای تورمی، دلار ضعیفتر و تقاضای بیشتر برای دارایی امن در بازار اشاره می کنند.بدبینی در میان تحلیلگران به سرمایه گذاران یادآوری کرد که بازده اوراق خزانه آمریکا همچنان بالا می رود و تا زمان معکوس شدن این روند، طلا شرایط دشواری برای صعود خواهد داشت.
برچسب ها: قیمت طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها