به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۰:۵۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۲۹۹۴۳۹

میمنت: ۱۰۰درصد در «نون خ ۴» بازی می‌کنم

میمنت: ۱۰۰درصد در «نون خ ۴» بازی می‌کنم
گروه فرهنگی: سیروس میمنت، بازیگر نقش کیوان در سریال «نون خ» با اعتقاد بر اینکه نقشش یکی از کاراکترهای جذاب، ملموس و واقعی قصه است، حضورش در فصل چهارم سریال سعید آقاخانی را ۱۰۰ درصدی دانست.

به بهانه بازپخش فصل اول سریال «نون خ» از شبکه آی فیلم که این شب ها ساعت ۲۱ برای مخاطبان روی آنتن می رود، گفت و گویی با سیروس میمنت، از بازیگران نقش اصلی سریال سعید آقاخانی انجام شده است.بازیگر نقش کیوان در «نون خ» در این گفت و گو با بیان اینکه خودش از مخاطبان این مجموعه از آی فیلم است، گفت: خودم از قسمت اول سریال را دنبال می کنم و فکر می کنم «نون خ» هم در نمایش اولیه و هم در بازپخش های بعدی همواره با استقبال مردم مواجه بوده است. مردم این مجموعه را دوست دارند. به نظرم «نون خ» از جمله کارهای نمایشی پرمخاطب در سال های اخیر باشد، حتی بازپخش های سریال هم برای مخاطبان جذاب است و معمولاً تماشایش را از دست نمی ‌دهند.

کیوان یک شخصیت واقعی و شبیه به مردم است
میمنت سپس درباره جذابیت های نقش کیوان در «نون خ» و اینکه چقدر این کاراکتر را دوست دارد؟ تاکید کرد: کیوان برایم جذاب بود و از آن کاراکترهایی بود که می توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند و برایش باورپذیر باشد. کیوان یک شخصیت تک بعدی نبود و همین موضوع می توانست برای من به عنوان بازیگر جذاب باشد. اساسا کاراکترهای چند وجهی دست بازیگران را برای مانور دادن باز می گذارند. از سوی دیگر، این کاراکترها معمولاً برای مخاطب هم ملموس و واقعی هستند و بیننده با آنها ارتباط خوبی برقرار می‌کند.

او ادامه داد: خود شخصیت و خصوصیات فردی کیوان به اندازه کافی جذاب بود و جای کار زیادی داشت. خودم شخصاً کیوان را یک کاراکتر واقعی و شبیه به مردم دیدم و قطعا همین موضوع برایم خیلی اهمیت داشت. معمولاً مردم با شخصیت هایی که شبیه خودشان هستند ارتباط خوبی برقرار می ‌کنند و این اتفاق برای کیوان هم افتاد. این کاراکتر یکی از نقش هایی است که خودم خیلی دوستش دارم و جزو محبوب ترین نقش هایی به شمار می رود که تا به امروز بازی کرده‌ ام.

این بازیگر همچنین درباره اینکه آیا از همان ابتدا قرار بود نقش کیوان را خودتان بازی کنید و با توجه به تعدد شخصیت ها، دوست نداشتید نقش دیگری به شما سپرده شود؟ گفت: بله از همان اول برای نقش کیوان با من صحبت شد و به عنوان یک بازیگر نقش خودم را به اندازه کافی دوست داشتم. به نظرم کیوان از نقش هایی بود که می توانست برای بیننده جذابیت داشته باشد.

درود بر شرفت! را خودم ساختم
میمنت در ادامه تکیه کلامش (درود بر شرفت) در سریال «نون خ» را بداهه دانست و توضیح داد: این تکیه کلام پیشنهاد خودم بود. سال ها پیش در کرمانشاه شاهد بودم که دو نفر با هم صحبت می‌ کردند و یکی به دیگری می گفت درود بر شرفت! این جمله در ذهنم ماند و موقع درآوردن مختصات کاراکتر کیوان، به آقای آقاخانی پیشنهاد کردم چنین تکیه کلامی برای او در نظر گرفته شود که مورد موافقت واقع شد که به نظرم تکیه کلام زیبا و جالبی برای شخصیت کیوان بود و خوشبختانه خیلی خوب هم روی آن نشست و جواب داد.

آقاخانی با استقبال مردم، کیوان را پررنگ تر کرد
بازیگر سریال های «خانه به دوش»، «متهم گریخت»، «میکائیل»، «در چشم باد» و «بانوی عمارت» سپس در پاسخ به اینکه خودتان چقدر در فرآیند پررنگ تر شدن کاراکتر کیوان در «نون خ» نقش داشتید؟ اینگونه بیان کرد: درواقع هرچه جلوتر رفتیم، نویسنده مجاب شد که نقش کیوان را در قصه پررنگ‌ تر کند. از سوی دیگر، مردم این کاراکتر را دوست داشتند و می خواستند نقش او بیشتر و برجسته تر باشد، به همین دلیل نقش کیوان در سری دوم نسبت به سری اول خیلی پررنگ‌ تر شد. آقای آقاخانی هم زمانی که این استقبال را از کاراکتر کیوان دید، تصمیم گرفت نقش این شخصیت در قصه بیشتر و پررنگ تر باشد؛ البته خودم هم سعی کردم با نقش ‌آفرینی درست این کاراکتر، جای او را در قصه تثبیت کنم.

وی همچنین درباره آشنایی اش با تیم «نون خ» گفت: آقای آقاخانی مرا به این کار دعوت کردند و با هم صحبت کردیم. قصه را شنیدم و فیلمنامه را که خواندم احساس کردم کار جذاب و موفقی خواهد شد.میمنت که اصالتا اهل کرمانشاه است، درباره اینکه این نسبت چقدر به لهجه کُردی اش هنگام بازی در سریال «نون خ» به او کمک کرد؟ تاکید کرد: برای لهجه که اصلاً مشکلی نداشتم. اصلیت خودم کرمانشاهی است و به زبان کردی تسلط کامل دارم به همین خاطر این موضوع بسیار به من کمک کرد تا در نقشم موفق تر باشم.

چرا «نون خ» موفق شد؟
بازیگر «نون خ» در بخشی دیگر از این گفت و گو به دلایل موفقیت سریال سعید آقاخانی در تلویزیون و استقبالی که مردم از سه فصل پخش شده از «نون خ» داشتند، اشاره کرد.وی گفت: به نظرم عوامل مختلفی در این موفقیت تاثیر داشتند که قصه، بازیگران و کارگردان خوب شاخص‌ترین شان بودند. این سریال، قصه ای مردمی و جذاب داشت و می توانست با مخاطب ارتباط برقرار کند. از سوی دیگر، بازیگران خوبی هم حضور داشتند؛ چه آنهایی که حرفه‌ ای و شناخته شده بودند و چه جوان‌ ترها و بازیگران استانی که همراهی مان می کردند. در مرحله بعدی، کارگردانی خوب و کاربلد نیز بالای سر کار بود که به خوبی می‌ توانست بازیگران را هدایت کند. ناگفته نماند که مردم هم از سریال های آپارتمانی خسته شده ‌اند، چقدر فضای آپارتمان و کوچه و خیابان های تهران را ببینند، به همین خاطر فکر می کنم لوکیشن های «نون خ» از دیگر دلایل جذابیت این سریال بود. قطعا طبیعت زیبا و پر از رنگ کردستان برای مردم جذاب است.

کار با سعید آقاخانی لذت بخش است
میمنت در عین حال کار با سعید آقاخانی را لذت بخش خواند و از او به عنوان کارگردانی مسلط و توانا نام برد. او گفت: آقای آقاخانی ارتباط خوبی با بازیگران و سایر عوامل دارد. در سریال «نون خ» همه چیز سر جای خودش بود، به همین دلیل با استقبال مردم مواجه شد.

بازیگر نقش کیوان در «نون خ» درباره اینکه چه مدت درگیر بازی در این سریال بود؟ بیان کرد: فیلمبرداری هر سری از سریال تقریبا چهار الی پنج ماه زمان برد. من هم از ابتدا تا انتهای هر فصل در قصه حضور داشتم و مقابل دوربین می رفتم.سیروس میمنت در پایان در زمینه همکاری های جدیدش با تلویزیون گفت: به تازگی بازی ام در سریال «آهوی من مارال» به پایان رسیده است. پیشنهاد بازی در سریال‌ های دیگری را هم دارم که فعلا در حال بررسی هستم و هنوز چیزی قطعی نشده است.

سریال «نون خم تاکنون در سه فصل توسط سعید آقاخانی ساخته و از شبکه یک سیما روی آنتن رفته است. گفته می شود فصل چهارم از این مجموعه طنز برای نوروز ۱۴۰۲ ساخته خواهد شد. سعید آقاخانی، علی صادقی، سیروس میمنت، حمیدرضا آذرنگ، میرطاهر مظلومی، شقایق دهقان، پاشا جمالی، سید علی صالحی، کاظم نوربخش، شیلان مدنی، صهبا شرافتی، شیوا یوسفی، سیروس سپهری و ... از بازیگران «نون خ» هستند.
برچسب ها: سریال نون.خ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها