به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۲۹۹۴۵۱

کودکان ناقل نوع عفونی‌تر کروناویروس هستند

کودکان ناقل نوع عفونی‌تر کروناویروس هستند
گروه علمی: مطالعات نشان می‌دهد از نوزادان تازه متولد شده تا نوجوانان مبتلا به کووید۱۹ می توانند ناقل میزان بالایی از ویروس باشند و حتی در صورت عدم وجود علائم، آن را به دیگران منتقل کنند.این نتیجه‌گیری از مطالعه بر روی ۱۱۰ نفر در رده سنی ۲ هفته تا ۲۱ سال که تست کروناویروس‌شان مثبت بود، حاصل شد.

محققان دریافتند که نوزادان، کودکان و نوجوانان به یک اندازه قادر به حمل میزان بالای ویروس زنده هستند و ویروس کووید را در ترشحات تنفسی خود تکثیر می‌کنند.دکتر «لائل یونکر»، متخصص ریه کودکان در بیمارستان عمومی ماساچوست، می‌گوید: «این سوال مطرح است که آیا بار ویروسی بالا در کودکان با ویروس زنده ارتباط دارد یا خیر. ما توانستیم یک پاسخ قطعی ارائه دهیم که این بار‌های ویروسی زیاد، عفونی هستند.»

اینکه اکثر بچه‌ها هیچ علامتی ندارند یا فقط علائم خفیف دارند، این تصور اشتباه را ایجاد می‌کند که کمتر بیماری شأن عفونی است. با این حال، این مطالعه نشان داد که بار ویروسی جوانان در اوایل بیماری بیشترین بوده و هیچ تفاوتی با بزرگسالان نداشتند.

یونکر گفت: «یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که ماسک زدن و سایر اقدامات بهداشت عمومی برای همه از جمله کودکان، نوجوانان و بزرگسالان لازم است تا ما را از این پاندمی خارج کند.»بار ویروسی حمل شده توسط کودکان هیچ ارتباطی با شدت بیماری آن‌ها ندارد، اما محققان در مورد اطرافیان این کودکان ابراز نگرانی می‌کنند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها