به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۳:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۲۹۹۴۵۴

سیگنال خطرناک بورس برای دلار و طلا!

سیگنال خطرناک بورس برای دلار و طلا!
گروه اقتصادی: افت شش درصدی شاخص کل در هفته گذشته همراه با نزولی بودن دیگر بازارها بوده است. با این حال وضعیت دیگر بازارها به وخامت بازار سهام نبوده است. در هفته گذشته که شاخص کل بورس بیش از شش درصد افت داشت، قیمت دلار سه درصد و قیمت طلا ۱٫۵ درصد ارزان شد. در عین حال آنچه مهمتر به نظر می‌رسد خروج پول حقیقی‌ها از بازار سهام است.

در هفته گذشته بیش از ۳٫۷ هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شده که این رقم بیش از سه برابر نسبت به هفته قبل از آن رشد داشته است. مقصد جدید این پول‌ها کجا خواهد بود؟ اگر قرار بر این باشد که بخشی از این نقدینگی به سمت بازارهای موازی حرکت کنند احتمالا در روند قیمت دلار و طلا اثرگذار خواهد بود.

درباره خروج پول از بورس اقتصادنیوز گزارش داده بود که در پایان هفته قبل رکورد خروج پول حقیقی برای هشت روز متوالی ثبت شد. در مجموع کل هفته سه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد و میانگین روزانه خروج پول حقیقی ۷۴۰ میلیارد تومان بود که نسبت به هفته پیشین رشد ۲۱۵ درصدی داشته است. در هشت روز کاری اخیر در مجموع چهار هزار و ۷۸۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار خارج شده است.آخرین قیمت دلار در بازار آزاد ۲۷ هزار تومان و آخرین قیمت طلا در بازار هر گرم یک میلیون و ۱۴۱ هزار تومان ثبت شده است.آیا ممکن است پول‌های سرگردان و خارج شده از بازار سهام به سمت دیگر بازارها حرکت کنند یا مجددا به بازار سهام بازخواهند گشت؟
مرجع : تجارت نیوز
برچسب ها: بورس طلا دلار
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها