به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۵۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ساعت ۱۰:۲۵
کد مطلب : ۲۹۹۴۷۰

این افراد دز سوم واکسن کرونا را نزنند

این افراد دز سوم واکسن کرونا  را نزنند
گروه علمی: دانشمندان در مطالعه‌ای جدید نیاز به دریافت دز سوم واکسن کرونا برای افراد مختلف را تشریح کردند.
در حالی که برخی از کشور‌ها تزریق دوز سوم (بوستر) واکسن کرونا را برای گروه‌های خاصی که از نظر علمی، نیازمند تزریق مجدد هستند شروع کرده اند، (مانند افرادی که از نارسایی مزمن کلیه رنج می‌برند یا کسانی که پیوند اعضا دارند.) متخصصان بهداشت کشف کردند افرادی که به کرونا آلوده شده و واکسینه شده اند، نیازی به عجله برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا ندارند.

بر اساس مطالعه منتشر شده در وال استریت ژورنال، دانشمندان متخصص واکسن و ایمونولوژی تأیید می‌کنند که افرادی که به این ویروس آلوده شده اند و کاملاً واکسینه شده اند از حفاظت قوی برخوردارند، از جمله در برابر جهش یافته و ممکن است نیازی به دز تقویت کننده نداشته باشند.

مطالعات همچنین تأیید کرده اند که قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا به طور موثری به عنوان یک دز واکسن عمل می‌کند و بر خورد طبیعی بدن باعث می‌شود سیستم ایمنی بدن آنتی بادی‌ها و سلول‌هایی تولید کند که می‌توانند در آینده با ویروس مبارزه کنند.

نیازی به دوز تقویت کننده نیست
پل آفیت، از اعضای کمیته مشاوره واکسن سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: افرادی که آلوده و واکسینه شده اند، بازی را بردند، من از آن‌ها نمی‌خواهم که یک تقویت کننده دریافت کنند؛ اما دانشمندان تأکید کردند که حفاظت قوی ناشی از ترکیبی از عفونت و واکسیناسیون به این معنا نیست که ممکن است افراد در نهایت نیازی به دوز تقویت کننده نداشته باشند، و تاکید کردند که برخی از افراد با سیستم ایمنی ضعیف یا شرایط خاص پزشکی ممکن است به آن نیاز داشته باشند.

پیتر هوتز، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه بیلور، توضیح داد که عامل دیگری وجود دارد که باید برای افرادی که مبتلا به کرونا بوده اند و قبل از دریافت واکسن، واکسیناسیون  را انجام داده اند، مورد توجه قرار گیرد. دز اضافه می‌تواند احتمال ابتلا به میوکاردیت، یک عفونت نادر را افزایش دهد.آکیکو ایواساکی، ایمونولوژیست در دانشگاه ییل، گفت: افرادی که واکسینه شده و آلوده شده اند، احتمالاً آخرین گروهی هستند که واقعاً به دز  تقویت کننده واکسن احتیاج دارند، زیرا آن‌ها سه بار در معرض خطر قرار گرفته اند.لازم به ذکر است این اطلاعات نتیجه تحقیقات اولیه است و در حال تکمیل است.
برچسب ها: واکسن کرونا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها