به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۴ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : ۲۹۹۴۷۶

پیشنهادغرامت به خانواده افغان‌های کشته‌شده

پیشنهادغرامت به خانواده افغان‌های کشته‌شده
گروه بین الملل: پنتاگون پیشنهاد کرده است تا به خانواده‌های قربانیان حمله پهپادی آمریکا در افغانستان غرامت پرداخت کرده و آنها را به آمریکا منتقل کند.
 وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد این پیشنهاد شامل پرداخت غرامت به این خانواده‌های ۱۰ غیرنظامی کشته شده افغان در حمله پهپادی اوت سال جاری میلادی و همچنین انتقال اعضای این خانواده‌ها به آمریکا در صورت تمایل آنها به این کار می‌شود.
جان کربی، سخنگوی پنتاگون اعلام کرد، "کالین کال"، معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاست گذاری دفاعی در نشستی مجازی که روز جمعه با "استیون کاون"، موسس و رئیس سازمان بین‌المللی تغذیه و آموزش انجام داد، به این مساله اشاره کرد که این نهاد "زماری احمدی" را که در ۲۹ اوت سال جاری میلادی در این حمله پهپادی کشته شد به خدمت گرفته بود.
کربی افزود، احمدی و دیگران که در این حمله پهپادی کشته شدند قربانیانی بیگناه بودند که تقصیری نداشتند و با داعش همکاری نداشته یا تهدیدی علیه نیروهای آمریکایی محسوب نمی‌شدند.
این حمله پهپادی در کابل باعث کشته شدن ۱۰ غیرنظامی از جمله هفت کودک شد.
پنتاگون پیشتر اعلام کرده بود که حمله مذکور برای هدف قرار دادن یک عامل انتحاری "داعش" بود که تهدیدی "جدی" علیه نیروهای تحت رهبری آمریکا در فرودگاه کابل محسوب می‌شد. وزارت دفاع آمریکا بعدا اذعان کرد که این حمله، یک اشتباه وحشتناک بود.
این حمله درست سه روز پس از آن حمله انتحاری داعش به نیروهای آمریکایی و کشته شدن ۱۳ نظامی این کشور و ده ها غیرنظامی افغان در نزدیکی ورودی فرودگاه کابل رخ داد.
برچسب ها: افغانستان
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها